جزئیات جدید افزایش دستمزد مستمری بگیران در سال 1402

جزئیات جدید افزایش دستمزد مستمری بگیران در سال 1402

مهدی عیسزاده روز چهارشنبه در گفت و گوی خبری با اشاره به تشکیل فراکسیون بازنشستگان برای اولین بار در مجلس گفت: همه اقشار از حوزه های مختلف به جز بازنشستگان در قالب فراکسیون در مجلس پایگاه دارند، لذا تلاش می شود. یکی از اعضای کمیته مسئول ایجاد و اداره این فراکسیون شدند و در نهایت این مسئولیت را بر عهده گرفتم.

وی ادامه داد: از طریق این فراکسیون پیگیر اجرای مطالبات جامعه بازنشستگان در بودجه 1402، برنامه هفتم توسعه و لایحه تناسب کارکنان لشکری ​​و کشوری و مستمری بگیران خواهیم بود، لذا برای نمایندگان این قشر ضروری است. پیشگام بودن در بیان درخواست ها و در نظر گرفتن محدودیت ها منابعی که در دولت وجود دارد باید مسائل مربوط به جامعه بازنشستگی را در اولویت قرار دهند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص لایحه همسان سازی و تناسب گفت: بر اساس لایحه تناسب حقوق کارکنان و مستمری بگیران، نمایندگان با افزایش حقوق بازنشستگان و حداقل سقف 900 هزار نفر موافقت کردند. تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شد و علاوه بر آن درصدی از محکومیت نیز تعیین شد که تا ۲ میلیون تومان قابل افزایش بود.

عیسی زاده ادامه داد: افزایش حداقل حقوق یک میلیون تومانی برای کارکنان دولت در نظر گرفته شده است و حق فرزند با افزایش حقوق 100 درصد افزایش یافته و حق تشکیل خانواده نیز 50 درصد افزایش می یابد.

وی همچنین به افزایش 15 درصدی حقوق هیات علمی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شورای اسلامی سقف حقوق اعضای هیات علمی را افزایش داد و از سوی دیگر افزایش 15 درصدی حقوق جهش علمی را افزایش داد. مورد تایید قرار گرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین از افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان ارتش و افزایش 30 درصدی حقوق سازمان اجتماعی و کمیسیون حمایت خبر داد.

عیسی زاده همچنین گفت: دستگاه های اجرایی که نسبت به سایر دستگاه ها 10 تا 15 درصد افزایش حقوق دارند، مجوز اعمال اضافه ویژه تا سقف 35 درصد داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید