جزئیات جدید زوج آبله میمون در خوزستان

وی افزود: با توجه به اینکه تایید آن نیازمند نمونه برداری پیچیده و مولکولی برای تایید و اطمینان از ابتلای زن 34 ساله به آبله میمون بود، آزمایشات به موسسه تهران ارسال شد.

علوی گفت: پس از تایید نتایج آزمایش، اعلام رسمی از سوی وزارت بهداشت اعلام شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان افزود: این بیمار دارای ضایعات تاول بوده و حال عمومی وی خوب است و مشکل خاصی ندارد اما به مطب خصوصی مراجعه و تحت نظر متخصص عفونی بود.

وی ادامه داد: در بررسی های اپیدمیولوژیک، شوهر این زن مبتلا به آبله میمون که سابقه سفر به کانادا را داشت، با وجود ضایعات مشکوک به آبله به پزشک مراجعه نکرد، اما این زن به مطب یکی از پزشکان در اهواز مراجعه کرد و توسط یک متخصص مشاوره شده است.

علوی گفت: به محض اطلاع مرکز بهداشت خوزستان، کارشناسان بهداشتی به محل مراجعه و نمونه ها را تهیه و برای کشیش موسسه ارسال کردند و ابتلای آنها به آبله میمون تایید شد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: زوج مبتلا اهل یکی از شهرستان های استان های شمال غرب کشور هستند و در حال حاضر ضایعات تاول در آنها بهبود یافته و مشکل خاصی ندارند.

وی با تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان گفت: مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بیمارستانی در 24 ساعت گذشته نسبت به روز گذشته 25 درصد کاهش داشته است.

سیدمحمد علوی با اشاره به اینکه در این مدت 369 بیمار در استان شناسایی شد افزود: این آمار نشان می دهد که موارد ابتلا نسبت به روز گذشته 64 مورد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه 29 نفر در بیمارستان های خوزستان بستری شدند، ادامه داد: نسبت به روزهای گذشته 24 نفر کاهش داشته که البته نوسانات در موارد مثبت کرونا، بستری شدن و تعداد بیماران را نباید نشانه ایمن بودن بیماری تلقی کرد. روند کاهشی آن

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان گفت: اگرچه روند ابتلا به کووید 19 و مرگ و میر ناشی از آن تا حدودی تثبیت شده است، اما پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده با افزایش آمار مبتلایان مواجه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید