جزئیات جدید سرقت گاوصندوق بانک ملی

جزئیات جدید سرقت گاوصندوق بانک ملی

دو پسرعمو که عامل اصلی سرقت از گاوصندوق بانک ملی دانشگاه تهران بودند، 7.5 ماه پس از سرقت تحویل پلیس ایران شدند. در این مدت متهمان تحت نظر پلیس ترکیه بودند.

راز این سرقت بزرگ ساعت هشت صبح دوشنبه 25 خردادماه سال جاری با حضور مدیر شعبه بانک ملی دانشگاه تهران و همکارانش در محل کارشان فاش شد و متوجه سرقت از محل کارشان شدند. صندوق امانات به دستور علیرضا بهشتی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران، تحقیقات ماموران آغاز و مشخص شد محتویات 168 گاوصندوق شامل طلا، سکه و دلار به سرقت رفته است. دوربین و دزدگیر بانک غیرفعال شد. در این پرونده در کمتر از یک هفته 14 نفر دستگیر شدند، اما دو پسرعمو که طراحان اصلی بودند به ترکیه گریختند.

سرانجام پس از گذشت 7.5 ماه از فرار دو پسرعمو، دو روز پیش پلیس ترکیه مظنونان را به پلیس ایران تحویل داد و تحقیقات از این دو پسرعمو در پلیس تهران ادامه دارد. یکی از متهمان در بازجویی های پلیسی گفت: تیرماه گذشته به همراه برادرم و دوستمان با حفر تونل از خانه متروکه ای در قیم شهر وارد یکی از شعب بانک های این شهر شدیم و 600 میلیون تومان سرقت کردیم. دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شدند. سپس تصمیم به سرقت از صندوق امانات گرفتیم و ابتدا وارد قسمت صندوق امانات بانک تجارت شدیم اما قفل ها باز نشد و شکست خوردیم. سپس با جستجو در اینترنت نحوه باز کردن گاوصندوق را یاد گرفتیم و این بار گاوصندوق بانک ملی را دستکاری کردیم. در روز سرقت چهار نفر نقاب زده و از طریق ساختمان کناری بانک به سمت رمپ خودروی شعبه رفتند، سپس وارد طبقه منفی اول شدیم و درهای آهنی را پله پله با هواگیر باز کردیم. 12 ساعت در گاوصندوق بودیم. قفل های جعبه ها چسبانده شده بود و به راحتی با ضربه چکش باز می شد.

وی ادامه داد: پس از سرقت حدود 3000 دلار سرقت را بردیم. می خواستیم یک سفر 10 روزه به ترکیه برویم و بعد برگردیم و ملک را تقسیم کنیم. دو ساعت قبل از کشف سرقت به ترکیه رفتیم و در آنجا دستگیر شدیم. مدتی در دست پلیس ترکیه بودیم تا اینکه ما را به ایران بازگرداندند.

منبع: جام جم

دیدگاهتان را بنویسید