جزئیات جدید قرارداد بیمه معلم با شرکت مخابرات ایران / بازرسان بیمه مرکزی در بیمه معلم قرار گرفت + سند

جزئیات جدید قرارداد بیمه معلم با شرکت مخابرات ایران / بازرسان بیمه مرکزی در بیمه معلم قرار گرفت + سند

روز جدید : دریافت سندی مبنی بر اینکه قرارداد بیمه معلم با شرکت مخابرات ایران نه تنها بدون رعایت اصول فنی منعقد شده است، بلکه شرکت بیمه معلم حتی نمی تواند حق بیمه خود را به طور کامل وصول کند. همچنین با توجه به اتفاقات پیش آمده در شرکت بیمه معلم، اخیراً بازرسان بیمه مرکزی در این مجموعه مستقر شده و مدارکی را جمع آوری کردند.

در پی انتشار گزارشی از عملکرد مفتضحانه و عملگرایانه شرکت بیمه معلم در انعقاد قرارداد با شرکت مخابرات ایران برای ارائه بیمه سلامت تکمیلی، سند جدیدی از رویداد۲۴ دریافت شد که نشان می دهد با وجود گذشت بیش از سه ماه از تاریخ انقضا ، شرکت او هنوز موفق به دریافت بیشتر حق بیمه خود نشده است.

اخیرا بازرسان بیمه مرکزی برای بررسی عملکرد بیمه معلم و جمع آوری مدارک در این مجموعه مستقر شدند. پس از بررسی برخی از قراردادها متوجه شدند که بیمه نامه های شرکت قابل بررسی است. یکی از همین اسنادی که خبرنگار رویداد۲۴ به آن دسترسی دارد مربوط به قرارداد شرکت بیمه معلم با شرکت مخابرات ایران است.

پیش از این در نامه ای از سوی مرجع نظارتی به شرکت بیمه معلم، آمده بود: «به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات مصوب شورای عالی بیمه در هنگام صدور قرارداد بیمه سلامت با شرکت مخابرات ایران در سال 1397، به شرح زیر است. “کلیه شرایط غیر استاندارد مغایر با ضوابط و مقررات… مقرر شد گزارش تخلفات جنابعالی و مدیر مربوطه در دستور کار کمیسیون ارزیابی قرار گیرد. کار کارکنان کلیدی شرکت های بیمه اما اکنون مشخص است که این قرارداد نه تنها بدون رعایت اصول فنی منعقد شده است، بلکه بیمه معلمان حتی نمی تواند حق بیمه کامل خود را دریافت کند.

یکی از ساده ترین اصول بیمه، دریافت حق بیمه کامل پس از انعقاد قرارداد است، بنابراین گفته می شود در صورت عدم دریافت کامل حق بیمه، انجام تعهدات بیمه گر امکان پذیر نیست. اما اکنون مشخص شده است که شرکت بیمه معلم بدون دریافت حق بیمه کامل به تعهدات خود در قبال بیمه گذار عمل کرده و خسارت وارده به بیمه شده را پرداخت کرده است.

در نامه ای که معاونت فنی اشخاص و مسئولیت های شرکت بیمه معلم به معاونت توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران نوشته است، آمده است که شرکت مخابرات ایران تا تاریخ این نامه بیش از 1700 میلیارد ریال بیمه پرداخت کرده است. اواسط شهریور 1400. معلم بدهکار است.

در این نامه تاکید شده است که با وجود گذشت سه ماه از پایان قرارداد، هنوز بدهی به این شرکت تسویه نشده است. بدهی های شرکت مخابرات ایران از بیمه سلامت، دندانپزشکی، بیمه عمر و حوادث، آتش سوزی، مسئولیت و خودرو می باشد. مجموع حق بیمه این قراردادها بیش از 5000 میلیارد ریال برآورد شده است در حالی که از این رقم تنها 3300 میلیارد ریال وصول شده است.

جدول بدهی خطی با عنوان کسورات و حدود با رقم 86 میلیارد ریال نشان می دهد که در نوع خود قابل توجه است. فرانشیز سهم بیمه محل دریافت خدمت است و البته مستقیماً پس از مراجعه به مرکز درمانی پرداخت می شود، اما مشخص نیست بیمه مدرس چگونه این مبلغ را در ردیف مطالبات خود از شرکت مخابرات ایران قرار داده است.

از سوی دیگر، این سند نشان می دهد که بیمه مرکزی علیرغم ادعای بازنگری در عملکرد بیمه معلمان، توجه کافی به آینده این قرارداد نداشته است، چرا که با گذشت بیش از سه سال از اجرای آن، هنوز یک موضوع عمده است. سهم حق بیمه دریافت نشده و شرکت به فعالیت خود در این بخش ادامه داده است. در چنین شرایطی لازم است نهادهای بالادستی مانند سازمان بازرسی و وزارت اقتصاد در این موضوع ورود کرده و دلایل تاخیر بیمه مرکزی در کار بیمه معلمان را بررسی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید