جزئیات جدید ماجرای حمله به فوتبالیست ها در مشهد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره پرونده حمله به 15 نوجوان در یکی از تیم های بدوی مشهدی گفت: امروز شکایت رسمی به دادسرای مشهد مطرح شد و مدعی شد که تیم فوتبال از این موضوع مطلع بوده است. مشکل از روز اول بود، اما اول می خواست مشکل را مسالمت آمیز حل کند و بعد با تهدید خانواده ها! عصر پنجشنبه خبر حمله به 15 نوجوان در یکی از تیم های فوتبال پایه مشهد در رسانه ها منتشر شد. گفته می شود تعدادی از خانواده ها در این رابطه با استناد به حراست اداره کل ورزش و جوانان استان شکایت کرده اند. دیروز یکشنبه گزارش شد دادستانی از مسئولان ورزش استان خواسته است در این خصوص توضیحاتی بدهند و مدارک خود را ارائه کنند. علی اکبر هاشمی جواهری، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره دعوت مسئولان به دادسرا به اعتمادآنلاین گفت: مسئولان ورزش نمی کردند، بازرس ما به جلسه رفت. سپس مدارکی خواست که ما به آنها ارائه کردیم.» جواهری در پاسخ به این سوال که از چه زمانی از این حادثه مطلع شد، گفت: «این اتفاق در 26 دی ماه رخ داد. پس از اطلاع، امنیت ما بلافاصله وارد عمل شد. او به باشگاه مراجعه کرد و گزارشی تهیه کرد و خبر را به مسئولان مربوطه داد و در نهایت ماجرا رسانه ای شد. هاشمی جواهری افزود: البته به نظر من این برای ورزش کشور خوب نیست اما بالاخره رسانه ای شده است. البته ما خودمان پیگیر موضوع بوده ایم و با جدیت پیگیر آن هستیم. ابتدا باید صحت مشکل و ابعاد کامل آن مشخص شود، زیرا میزان مشکل کاملاً نامشخص است. وی در پاسخ به این سوال که آیا آنطور که خود او مدعی شده بود روز شنبه از رسانه ها خبر این اتفاق افتاد یا خیر؟ او می خواست مسئله را به صورت مسالمت آمیز حل کند. حتی برخی از خانواده ها را به خطر انداخت. آنها هم آمدند و به اداره ورزش و جوانان مشهد شکایت کردند. اداره ورزش و جوانان نیز آنها را در جریان حفاظت از ما قرار داده است.» وی در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً تهدیدی وجود دارد یا خیر، توضیح داد: «آنطور که به من گزارش شد، گاهی به خانواده ها گفته می شد که نروید و به رسانه ها گزارش دهید، اما به خانواده ها می گفتند. قانع نشدند، بالاخره کارشان را کردند و آمدند و چیزهایی را که می‌دانند گفتند. البته من ارگان قوه قضائیه نیستم و مطالبی را که به من گزارش شده می گویم.» وی درباره جزئیات این حمله نیز توضیح داد: «این یک موضوع غیراخلاقی بود، اما شاید نه آنقدر که برخی می‌گویند. اما ما پیگیر هستیم و هر چه باشد می توانیم این کار را انجام دهیم. از روزی که متوجه شدیم، آن باشگاه را به طور کامل تعطیل کردیم.»

هاشمی جواهری در پاسخ به اخباری که امروز منتشر شد مبنی بر عدم ثبت شکایت در دادسرا گفت: امروز شکایتی مطرح شده است. «امروز مدارک تکمیل شد و درخواست تجدیدنظر ثبت شد. وی در پاسخ به این سوال که آیا بازداشتی صورت گرفته است، گفت: «هنوز دستگیری و دستگیری صورت نگرفته است. ما در مرحله تحقیقات هستیم و باشگاه را تعلیق کرده ایم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که چرا هیات فوتبال گفت ما در جریان نیستیم، گفت: قطعا هیات فوتبال زودتر متوجه این موضوع شده است. یکی از گلایه های من این است که چرا وقتی فهمیدی آن را اعلام نکردی؟ ما امنیت داریم، بازرسی داریم و با مراجع ذیصلاح ارتباط داریم. چرا به ما اطلاع ندادی؟ خدایا ما را ببخش، نخواستیم آبروی کسی برود. متأسفانه آنها در حال حاضر متواری هستند. وی افزود: از هیئت فوتبال استان گلایه داریم که چرا تیمی که باشگاهی بدون مجوز است چند سالی است فعالیت می کند. ضمناً چرا با اطلاع بلافاصله اداره کل را در جریان قرار نداده است. هاشمی جواهری تصریح کرد: در تیم فوتبال استان با هیچکس مشکلی ندارم. اما البته از زمانی که او هدایت تیم ما را برعهده داشت هیچ موفقیت چشمگیری حاصل نشد، فوتبال استان روز به روز در حال قهقرایی است. وقتی او آمد دو تیم در تیم فوتبال حضور داشتند، تیم هایی در لیگ های بزرگ داشتیم، در رده های مختلف داور داشتیم و متاسفانه همه چیز از دست رفت. دوستان همه چیز را گره می زنند و می گویند ما با تیم مشکل داریم. اگر این دوستان کارنامه موفقی داشتند، چه از نظر شفافیت مالی، چه از نظر تکنیکی و ورزشی و چه از نظر روحی، طبیعتاً با این دوستان مشکلی نداشتیم.» وی در خاتمه تاکید کرد: «بنابراین از جناب آقای خواهش می کنم از شما می خواهم که موضوع را از بین نبرید و اجازه دهید مسئولین کار خود را انجام دهند و به اصل موضوع برسند.خانواده ها باید کاملاً احساس راحتی کنند و بتوانند نگرانی های خود را بیان کنند. سلامتی نباید به خطر بیفتد زیرا ما افراد زیادی را داریم که جدای از این باشگاه به جوانان و کودکان خدمت می کنند که متأسفانه اشتباه نابخشودنی به هر میزان و به هر شکلی مرتکب شد. ما با آن برخورد خواهیم کرد و به هیچکس تعارف نداریم.» هر چقدر بخواهند حاشیه درست کنند، مشکلی نیست و ما کارمان را انجام می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید