جزئیات جدید مراحل پایانی رتبه بندی معلمان

جزئیات جدید مراحل پایانی رتبه بندی معلمان

سرانجام همه چیز روشن شد، سرانجام پس از کشمکش های فراوان، طبقه بندی از فرآیند اجرا به مرحله عمل رسید. البته این مرحله همچنان از قسمت اول یعنی. صدور احکام اولیه که همان رتبه «مربی معلم» است، اما آنچه مسلم است معلمان این روزها تأثیر این امر را در حقوق خود می بینند.

به استناد قانون نظام ارزشیابی معلمان، در اجرای جزء (۲) بند «الف» ماده (۶۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مصوب اسفندماه ۱۳۹۵. و به منظور افزایش کیفیت فرآیند آموزشی، افزایش منزلت و منزلت اجتماعی معلمان، ایجاد نظام پاداش مبتنی بر تخصص و شایستگی، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی منابع انسانی، مستمر و توسعه نظام مند شایستگی های عمومی، تخصصی، حرفه ای و آموزشی و کیفیت کار معلمان، تقویت انگیزه و رضایت شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت شغلی معلمان بر اساس مفاد این قانون بر اساس جامع علمی تعریف و اجرا می شود. نقشه کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.

این قانون بیان می‌کند که معلم فردی است که به تنهایی مسئول رسالت خطیر آموزش دانش‌آموزان در نظام آموزش رسمی عمومی است که می‌تواند معلم، معلم، هنرآموز، مربی آموزشی، مشاور آموزشی واحد، مراقب سلامت باشد. ، نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی، مدیر و معاون در واحدهای آموزشی و پرورشی.

این قانون مدارک تحصیلی معلمان، مربیان معلمان، دستیاران، اساتید و اساتید را پیش بینی می کند. هر معلم برای کسب عنوان آموزشی معلم باید 460 امتیاز، مربی معلم 530 امتیاز، استادیار 600 امتیاز، دانشیار 750 امتیاز و استاد استاد 900 امتیاز کسب کند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هدف اصلی از این رتبه بندی ارتقای کیفیت نظام آموزشی، ارتقای صلاحیت معلمان و رقابت در نظام آموزشی است، یعنی اگر رتبه بندی این سه مورد را انجام ندهد. کارها ماهیت خود را از دست خواهد داد و البته اصلاح نظام پرداخت بند چهارمی است که باید انجام شود و بند چهارم در حال حاضر در دست بررسی است.

وی ادامه می دهد: رتبه اعتباری معلمان 38 هزار میلیارد تومان است. رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است ابتدا باید همه دستورات را صادر کنیم تا رقم نهایی از 38 هزار میلیارد تومان بیشتر نشود و سپس پرداخت ها را آغاز کنیم. ممکن است تعدادی از معلمان رتبه های بالاتری کسب کنند، اما رقم ریالی ما امسال به آن نمی رسد، یعنی رتبه افراد را اعلام می کنیم، اما چون قانونگذار سقف تعیین کرده است، نمی توانیم بگیریم. پرداخت کامل امسال

داستان بازماندگان

به گفته صادق ستاری فرد، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، نزدیک به 80 درصد از مشمولان از مزایای رتبه آموزشی معلم و حدود 90 درصد از معلمان از مزایای بازپرداخت حقوق برخوردار شدند.

ستاری فرد می گوید: برای معلمان مشمول احکام تربیت معلم، مزایا 45 درصد از کل حقوق کار، حقوق کارمند و فوق العاده کار است که از 31 شهریور 1400 اجرا شده است، اما وجوه و معوقات آبان امسال از اول فروردین 1401. برای یک دوره قابل پرداخت در 8 ماه.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری، حقوق ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از بازپرداخت دستمزد و رتبه بندی کسر شده است، گفت: البته حقوق ماه اول 1400 در زمان واریز معوقات است که دیگر کسر نمی شود، ادامه می دهد: برای بازماندگان یعنی. مستمری بگیران و 10 درصد باقیمانده حکم بازپرداخت حقوق همزمان با حقوق ماهانه آذر به همراه معوقات صادر و پرداخت می شود. نگران نباشید قطعاً همه ذینفعان شامل پرداخت بعدی می شوند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه 1400 معوقه را پرداخت کنیم، افزود: با توجه به اینکه در چند ماه اخیر تقریبا 50 درصد معادل ریالی رتبه آموزشی معلم در یک دوره. از 9 ماه (6 ماه سال) 1400 و 3 ماه سال 1401) واریز می شود که در فیش حقوقی این کسر تحت عنوان اظهارنامه جبرانی درج شده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان می کند: درآمد خالص همکاران در این ماه شامل مابه التفاوت حقوق آبان ماه و مجموع معوقات معوقه رتبه تربیت معلم 8 ماهه اول سال 1401 نیز می شود. به عنوان بازپرداخت 2 ماه حقوق مهر و آبان با 3 ماه اعتبار. ، پیش بینی ماه اول و سایر کسورات قانونی. حقوق مهر و آبان با 3 ماه علی الحساب و کمک هزینه ماه اول و سایر کسورات قانونی واریز می شود. همچنین معلمان صندوق بازنشستگی کشوری که 30 سال سابقه خدمت به بالا داشته باشند، در ماه اول از کسر معاف هستند.

بر این اساس به گفته معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش جای نگرانی نیست و تمامی مشمولان محکوم شده و معوقات خود را دریافت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید