جزئیات جدید پرونده حمله فوتبال ابتدایی مشهد; شکایتی مطرح شده اما هنوز دستگیری صورت نگرفته است!

جزئیات جدید پرونده حمله فوتبال ابتدایی مشهد;  شکایتی مطرح شده اما هنوز دستگیری صورت نگرفته است!

تیم فوتبال خراسان رضوی خانواده ها را تهدید کرد

علی ولی اللهی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص حمله به 15 نوجوان در یکی از تیم های ابتدایی مشهد گفت: امروز شکایت رسمی به دادسرای مشهد ارائه شد و مدعی شد که تیم فوتبال از این پرونده در جریان بوده است. روز اول، اما اول می خواست مسئله را مسالمت آمیز حل کند و بعد با تهدید خانواده ها! عصر پنجشنبه خبر حمله به 15 نوجوان در یکی از تیم های ابتدایی فوتبال مشهد در رسانه ها منتشر شد. گفته می شود تعدادی از خانواده ها با استناد به حراست اداره کل ورزش و جوانان استان در این زمینه شکایت کرده اند. دیروز یکشنبه خبر رسید دادستانی از مسئولان ورزش استان خواست در این خصوص توضیحاتی بدهند و مدارک خود را ارائه کنند. علی اکبر هاشمی جواهری، مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی درباره دعوت مسئولان به دادسرا به اعتماد آنلاین گفت: مسئولان ورزش نمی کردند، بازرس ما به جلسه رفت. بعد یک سری مدارک خواست که در اختیارشان گذاشتیم». جواهری در پاسخ به این سوال که از چه زمانی از این حادثه مطلع شد، گفت: «این حادثه در 26 آذر اتفاق افتاد. وقتی امنیت ما مطلع شد بلافاصله وارد عمل شدند. وی از باشگاه سوال کرد و گزارش تهیه کرد و خبر را به مسئولان مربوطه داد و در نهایت ماجرا رسانه ای شد. هاشمی جواهری افزود: البته فکر نمی کنم برای ورزش کشور خوب باشد. اما بالاخره تبدیل به یک موضوع رسانه ای شد. البته ما خودمان موضوع را دنبال کردیم و هنوز هم با جان و دل دنبال می کنیم. ابتدا باید صحت مشکل و ابعاد کامل آن مشخص شود، زیرا میزان مشکل کاملاً نامشخص است. وی در پاسخ به این سوال که آیا همان طور که خودش مدعی شده بود، مسئولان فوتبال فقط روز شنبه از رسانه ها متوجه این ماجرا شدند، توضیح داد: متاسفانه مسئولان فوتبال استان در جریان بودند اما به ما اطلاع ندادند. او می خواست مشکل را به صورت مسالمت آمیز حل کند. او حتی برخی از خانواده ها را تهدید کرد. به اداره ورزش و جوانان مشهد هم آمدند و شکایت کردند. اداره ورزش و جوانان نیز آنها را در جریان حفاظت از ما قرار داده است.» وی در پاسخ به این سوال که آیا واقعاً تهدیدی وجود داشته است، گفت: «آنطور که به من گزارش شده، گاهی به خانواده ها گفته می شود که گزارش ندهند و رسانه ها را منتقل نکنند، اما بنابراین همانطور که خانواده ها راضی هستند نتوانستند، بالاخره کارشان را کردند و آمدند و چیزهایی را که می دانند گفتند. البته من ارگان قوه قضائیه نیستم و آنچه به من گزارش می شود را می گویم.» وی همچنین در تشریح جزئیات این تعرض گفت: این یک موضوع غیراخلاقی بود، اما شاید نه آنقدر که برخی اصرار دارند. اما ما سرسختیم و هر چه باشد این کار را خواهیم کرد. از روزی که متوجه شدیم، این باشگاه را تعطیل کردیم.

هاشمی جواهری در پاسخ به اخباری که امروز منتشر شد مبنی بر اینکه هنوز شکایتی به دادسرا نرسیده است، گفت: امروز شکایتی مطرح شده است. اسناد ختم و ادعا امروز ثبت شد.» وی در پاسخ به این سوال که آیا بازداشتی صورت گرفته است، گفت: «هنوز دستگیری و دستگیری صورت نگرفته است. ما در مرحله تحقیقات هستیم و باشگاه را تعلیق کرده ایم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که چرا هیات فوتبال گفت ما در جریان نیستیم، گفت: قطعا هیات فوتبال زودتر متوجه این موضوع شده است. یکی از گلایه های من این است که چرا وقتی فهمیدی آن را اعلام نکردی؟ ما امنیت، بازرسی و ارتباط با مراجع ذیصلاح داریم. چرا به ما اطلاع ندادی؟ خدایا ما را ببخش، نخواستیم آبروی کسی برود. «متاسفانه آنها هنوز در حال فرار هستند. ایشان افزود: از هیئت فوتبال استان گلایه داریم که چرا تیمی که باشگاهی بدون مجوز است چند سالی است فعالیت می کند. همچنین چرا وقتی به او ابلاغ شد بلافاصله به اداره کل اطلاع نداد.» هاشمی جواهری تصریح کرد: در تیم فوتبال استان با هیچکس مشکلی ندارم. اما او البته موفقیت چندانی کسب نکرده است، از زمانی که هدایت تیم ما را برعهده داشته، فوتبال استان روز به روز در حال پسرفت است. وقتی آنها آمدند دو تیم در تیم فوتبال بودند، ما یک تیم در لیگ های بزرگ داشتیم، در رده های مختلف داور داشتیم و متاسفانه همه چیز از دست رفت. دوستان همه چیز را گره می زنند و می گویند مشکل هیئت داریم. اگر این دوستان کارنامه موفقی داشتند، چه از نظر شفافیت مالی، چه از نظر تکنیکی و ورزشی و چه از نظر روحی، طبیعتاً با این دوستان مشکلی نداشتیم.» وی در خاتمه تاکید کرد: «بنابراین از جناب آقای محترم تقاضا دارم که نگذارید موضوع از بین برود و مسئولین ذیربط کار خود را انجام دهند و صحت و سقم موضوع را ثابت کنند.خانواده ها احساس راحتی کنند و بتوانند نگرانی های خود را بیان کنند. سلامت جامعه نباید خدشه دار شود زیرا در کنار این باشگاه افراد زیادی داریم که به جوانان و کودکان خدمت می کنند که متاسفانه اشتباه نابخشودنی به هر میزان و به هر شکلی مرتکب شده اند. ورزش، ما با آن برخورد خواهیم کرد و به هیچکس تعارف نداریم، هر چقدر که بخواهند مرز بسازند، اشکالی ندارد و ما کارمان را انجام می دهیم.»

دیدگاهتان را بنویسید