جزئیات حادثه پرواز مشهد – یزد

جزئیات حادثه پرواز مشهد – یزد

روز جدید : مدیرکل فرودگاه های استان خراسان رضوی علت بازگشت اضطراری و فرود اضطراری پرواز مشهد – یزد امشب در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد را پنچری لاستیک دانست و گفت: همه مسافران در سلامت کامل به سر می برند. “

دقایقی قبل از فرود سانحه هواپیمای مسافربری مشهد – یزد، شرکت هواپیمایی آسمان به دلیل نقص فنی در فرودگاه مشهد رها شد که به گفته روابط عمومی فرودگاه، نقص فنی در لاستیک این هواپیما رخ داده است.

محمود امانی بانی، مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی در گفت وگو با ایسنا، گفت: این پرواز 96 مسافر داشت. پس از شروع پرواز، خلبان نقص فنی هواپیما را اعلام کرد و به همین دلیل دزدگیر هواپیما فعال شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نقص فنی لاستیک هواپیما به دلیل پنچری لاستیک بوده یا بسته نشدن آن؟ وی افزود: اندکی پس از بلند شدن و برخاستن هواپیما، خلبان اعلام کرد که لاستیک هایش پنچر شده و در نهایت هواپیما بر روی باند فرودگاه شهید هاشمی نژاد فرود آمد و مسافران از باند خارج شده و به سالن اتوبوس بازگشتند. “

مدیرکل فرودگاه خراسان رضوی ادامه داد: پس از پیاده شدن مسافران، هواپیما برای بازرسی به آشیانه بازگشت و چرخ های هواپیما توسط کادر فنی هواپیمایی آسمان تعویض شد. با تایید نماینده سازمان هواپیمایی و مسئول فنی شرکت هواپیمایی ممکن است دوباره پرواز کند.

وی در پاسخ به این سوال که «چرا با وجود اینکه هواپیما قبل از پرواز بازرسی شده است، این مشکل در مدت زمان کوتاهی رخ داده است؟»، اما هر هواپیما قبل از پرواز توسط شرکت هواپیمایی بازرسی می شود و مسئولیت آن بر عهده شرکت هواپیمایی است. مدیر فنی.

دیدگاهتان را بنویسید