جزئیات خدمات سیستم تامین اجتماعی برای مستمری بگیران

جزئیات خدمات سیستم تامین اجتماعی برای مستمری بگیران

مجتبی طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره جزئیات خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی و نحوه تغییر شماره شبای بانکی در این سامانه گفت: مستمری بگیران جدید و همچنین بیمه شدگان می توانند با استفاده از «شماره اظهارنامه» شماره شبای بانکی خود را در این سامانه تغییر دهند. حساب بانکی ویژه مستمری بگیران.» شماره حساب شخصی خود را در شعبه مربوطه اعلام کنید.

وی تاکید کرد: مستمری بگیران در تکمیل اجزای اعلام شماره حساب بانکی دقت کنند. زیرا عواقب پر کردن اطلاعات اشتباه به عهده مستمری بگیر خواهد بود.

بانک ها طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی هستند

رئیس اداره کل بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی همچنین اعلام کرد: بانک رفاه کارگران، ملی ایران، ملت، تجارت، سپه و صادرات از جمله بانک هایی هستند که با سازمان تامین اجتماعی قرارداد منعقد کرده اند.

وی یادآور شد: انتخاب هر یک از بانک های مشخص شده توسط مستمری بگیران صورت می گیرد و تعیین اجباری برای نوع بانک وجود نخواهد داشت.

نحوه تغییر شماره دسته تامین اجتماعی/عواقب اطلاعات نادرست بر عهده مستمری بگیر است.

روند واریز مبالغ برای بدهی های کوتاه مدت (مانند مزایای بیکاری، مرخصی استعلاجی، بارداری و غیره) با فرآیند واریز مستمری متفاوت است. بنابراین اعلام دسته بیمه گذاران ربطی به دسته بازنشستگان ندارد.

طهماسبی آشتیانی ادامه داد: به عنوان مثال با وجود اعلام شماره حساب سازمان تامین اجتماعی به منظور واریز مبالغ کوتاه مدت (در زمان پرداخت بیمه)، باید مجددا شماره حساب جداگانه برای دریافت حقوق بازنشستگی.

این کارمند یادآور شد: از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی https://es.tamin.ir، شماره حسابی که مستمری به آن واریز می شود نیز از قسمت «مشاهده شماره حساب بانکی» قابل درخواست است.

سازمان بیمه اجتماعی تاکنون 45 میلیون و 63 هزار و 283 نفر از کل جمعیت کشور (یعنی بیش از 53 درصد) را تحت پوشش بیمه و حمایت درمانی قرار داده است.

سازمان بیمه گر اصلی کشور که طبق آخرین آمار 4 میلیون و 76 هزار و 700 نفر به عنوان مستمری بگیر اولیه و 3 میلیون و 123 هزار و 749 نفر به عنوان مستمری بگیر ثانویه و در مجموع 7 میلیون و 200 هزار و 449 نفر به عنوان مستمری بگیر حمایت کرده است، یک نفر محسوب می شود. بخشی از خانواده بزرگ بیمه های اجتماعی

جمعیتی که با پرداخت حق بیمه در حین کار، کسب تجربه و سن لازم در قوانین مربوطه می توانند از مزایای خاصی در قانون این سازمان برخوردار شده و در دوران بازنشستگی مستمری دریافت کنند.

بیمه شدگان برای مشاهده آخرین وضعیت دریافت مستمری خود از این سازمان به منوی استعلام وضعیت موجود در سامانه غیرحضوری خدمات تامین اجتماعی مراجعه و موارد مربوطه را به سامانه ۱۴۲۰ اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید