جزئیات درگیری و کشته شدن چند نفر در عراق

ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796610

ستاد عملیاتی استان عراق در بابل جزئیاتی از درگیری و کشته شدن چند نفر در شمال این استان را اعلام کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش الفرات نیوز، در پی انتشار خبر درگیری و کشته شدن چند نفر در شمال استان بابل عراق، ستاد عملیاتی استان بابل عراق جزئیات این حادثه را اعلام کرد.

بر اساس اعلامیه رسمی این ستاد، ساعت 15 روز پنجشنبه (9 آذر) نیروهای اطلاعاتی وزارت کشور برای دستگیری دو مظنون تروریستی به منطقه جبالا اعزام شدند و با نزدیک شدن به خانه وی، صاحبخانه به سمت آنها تیراندازی کرد.

پس از این حادثه نیروهای مبارزه با تروریسم به منطقه اعزام شدند که پس از درگیری و مجروح شدن دو نیروی امنیتی، موفق شدند وارد خانه وی شوند.

این بیانیه می افزاید که پس از ورود نیروهای امنیتی به خانه این مرد، مشخص شد که وی تمامی اعضای خانواده و بستگانش از جمله 20 زن و کودک را کشته و خودکشی کرده است.

واحد اطلاعات امنیتی عراق نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد که جزئیات بیشتر این حادثه و انگیزه جنایت پس از بررسی های لازم منتشر خواهد شد.

وزیر کشور عراق دستور تحقیقات فوری درباره این حادثه را صادر کرده است.

فرمانده ارتش عراق در مصاحبه ای به تشریح وضعیت نیروهای عراقی پس از خروج نیروهای خارجی و همکاری آنها با نیروهای عراقی و چالش های امنیتی پیش روی عراق پرداخت.

سرلشکر قاسم المحمدی فرمانده ارتش عراق در گفت و گو با العربی الجدید به مناسبت خروج نیروهای خارجی از عراق تاکید کرد که تروریست های داعش توانایی خود را برای جنگ گروهی و حرکت از دست داده اند. در صحرا، دور از چشم نیروهای امنیتی و مردم محلی.

وی گفت که تروریست ها به دو گروه تقسیم می شوند که برخی در منطقه چرا می کنند و از مناطق اطراف سوخت و مواد غذایی تهیه می کنند و برخی دیگر در منطقه کوهستانی حمرین.

به گفته المحمداوی، نیروهای داعش در طول روز غیرفعال هستند و 98 درصد حملات آنها مستقیماً شلیک می شود و در گروه های کوچک 4 تا 5 نفره حرکت می کنند و دیگر تهدیدی برای امنیت کشور نیستند، بلکه فقط یک مشکل هستند. .

فرمانده ارتش عراق افزود: ابزار اصلی شناسایی آنها هواپیماهای شناسایی و حملات هوایی بوده است.

وی گفت که بیشتر تروریست ها در مرزهای استان های دیالی و اربیل حضور دارند و در انبار، نینوا غربی و سامرا غربی کمتر خطرناک هستند.

یکی از مقامات بزرگترین سازمان نظامی عراق گفت بزرگترین چالش امنیتی عراق مرز آن با سوریه است، به ویژه با وجود هزاران تروریست در اردوگاه الحول و دستگیری نیروهای قساد در خاک سوریه.

المحمدی تاکید کرد که هیچ عملیات رزمی زمینی توسط نیروهای ائتلاف در عراق انجام نمی شود و تمام نیروهای میدانی فقط عراقی هستند و نیروهای آمریکایی پروازهای شناسایی و گاهی عملیات هوایی انجام می دهند، اگرچه بیشتر حملات توسط جنگنده F-16 عراق انجام می شود. جت ها . .

وی افزود که همکاری امنیتی عالی با ایالات متحده وجود دارد، اما تمام عملیات ها به طور کامل توسط عراقی ها انجام می شود.

وی گفت: نیروهای ائتلاف بین المللی همچنان نیازهای مهم نیروهای عراقی از جمله پشتیبانی از عملیات هوایی را برآورده می کنند، به ویژه اینکه ایالات متحده همزمان تحرکات تروریست ها را در سوریه و عراق رصد می کند.

وی افزود که ائتلاف همچنین نقش بسیار مهمی در تجهیز نیروهای عراقی دارد و عراق همچنان به کمک های لجستیکی آنها نیاز دارد.

فرمانده ارتش عراق هماهنگی نیروهای عراقی با نیروهای پیشمرگه را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: هماهنگی و تبادل اطلاعات نزدیک بین دو کشور وجود دارد.

وی در خصوص ماجرای شهر سنجار نیز گفت: آنچه در مورد عدم تسلط نیروهای عراقی بر شنگال گفته می شود کاملاً خلاف واقع است و نیروهای عراقی بر شهر تسلط کامل دارند و پرچم عراق در این شهر برافراشته شده است.

وی در خصوص تجهیزات نیروهای عراقی نیز گفت: ارتش عراق باید تسلیحات خود را متنوع کند و در حال حاضر بهترین تانک های آمریکایی و روسی را در اختیار دارد و قرارداد خرید توپخانه مدرن فرانسوی منعقد شده است و تلاش جدی برای احیای این تانک ها وجود دارد. صنایع نظامی عراق

محمدی در خصوص هماهنگی با نیروی بسیج مردمی گفت: این نیروها در بسیاری از مناطق استان های صلاح الدین، نینوا، دیالی و مرز عراق حضور دارند و هماهنگی بسیار خوبی بین آنها و ارتش عراق در این زمینه وجود دارد. عملیات علیه دشمن

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید