جزئیات دقیق از وضعیت رتبه بندی معلمان در مجلس و تجمعات اعتراضی

جزئیات دقیق از وضعیت رتبه بندی معلمان در مجلس و تجمعات اعتراضی

استان های تهران و البرز مقابل مجلس شورای اسلامی و معلمان شهرهای دیگر مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع کردند.

گزارش هایی از تجمع معلمان در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، رشت، سنندج، شیراز، اهواز، یزد، کرمانشاه، بروجرد، خرم آباد، یاسوج، قزوین، اندیمشک، ایذه، بجنورد، سکز، گتوند و شهرآباد منتشر شده است. .

شورای هماهنگی تشکل های فرهنگی ایران در فراخوانی برای برگزاری این تجمع اعلام کرد بودجه اختصاص یافته برای لایحه رتبه بندی معلمان ناکافی است و دولت و مجلس قصد «تجمع» آن را دارند.

بر اساس این اطلاعیه دولت برای اجرای طرح رتبه بندی به مدت یک سال تنها 25 هزار میلیارد تن در نظر گرفته است و به این ترتیب در سال جاری تنها 12.5 میلیارد تن برای اجرای این طرح تخصیص داده می شود و سال آینده وضعیت مشروط به تامین اعتبار است. .

محمد باکر کلیباف، رئیس مجلس چهارشنبه شب تاکید کرد: دولت سالانه 25 هزار میلیارد تن برای اجرای این لایحه اختصاص داده است و مجلس نمی تواند به این میزان اضافه کند.

شورای هماهنگی تشکل های فرهنگی ایران نیز از جمع آوری امضا برای حذف لایحه یکسان سازی حقوق بازنشستگان از دستور کار مجلس خبر داد.

لایحه «تناسب سازی مستمری های لشکری، کشوری و تامین اجتماعی» در جلسه علنی 24 شهریورماه 1393 ابلاغ شد اما هنوز وارد دستور کار مجلس نشده است.

معلمان در دو ماه گذشته چندین بار در اعتراض به مخالفت مجلس با لایحه ارزشیابی معلمان تجمع کردند.

این لایحه 25 اسفند تقدیم مجلس شد و با وجود اینکه در 16 خرداد ماه سال جاری به طور کامل به تصویب رسید، به دلیل بحث در مورد بودجه مورد نیاز، تصویب تفصیلی آن به تعویق افتاد.

بر اساس ماده 3 این لایحه که قبلا تصویب شده بود، معلمان پنج عنوان کمک معلم، مربی معلم، کمک معلم، کمک معلم و معلم معلم دریافت می کنند. بر اساس این رتبه بندی ها باید حقوق معلمان نیز افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید