جزئیات طرح جدید «ویژه حجاب» / «کارت ملی» افراد بی حجاب «مسدود می شود» / پرداخت «جریمه»، شرط رفع «محرومیت از کلیه خدمات اجتماعی»

جزئیات طرح جدید «ویژه حجاب» / «کارت ملی» افراد بی حجاب «مسدود می شود» / پرداخت «جریمه»، شرط رفع «محرومیت از کلیه خدمات اجتماعی»

موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در خصوص محدودیت های مجدد در موضوع حجاب می گوید: در حال حاضر طرح نظارت فعال بر بی حجابی در خودروها مانند گذشته در دستور کار قرار گرفته و پیامک ها نیز در حال ارسال است. به بی حجاب ها

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه می دهد: علاوه بر این و به زودی برنامه ای داریم که از طریق سامانه، افراد باحجاب در کوچه و خیابان و سایر نقاط را شناسایی کنیم تا به عنوان متخلف ثبت شوند و در نهایت این موارد مردم از خدمات اجتماعی محروم خواهند شد.

ابتدا کارت ملی بی حجاب ها را مسدود می کنیم، سپس تمام خدمات اجتماعی را از آنها می گیریم
وی می گوید: در این رویکرد ابتدا برای فرد خاطی پیامکی ارسال می شود و به او تذکر می دهیم و در مرحله بعد در صورت اصرار فرد بر بی حجابی با جریمه نقدی مواجه می شویم. در این طرح با تشخیص حجاب، کارت ملی افراد مسدود می شود و تا زمانی که فرد بی حجاب جریمه بی حجابی را پرداخت نکند، تمامی خدمات اجتماعی او مانند امکان استفاده از سیستم بانکی کشور و… . .، از او گرفته خواهد شد.

یکی از نمایندگان فراکسیون روحانیون در مجلس می گوید: نمی دانم این طرح در کدام کمیته نهایی می شود اما فعلا و در اولین فرصت در کمیته قضایی و حقوقی بررسی می شود. بخش اصلی این طرح رعایت شئونات اسلامی است که یکی از آنها رفع حجاب است.

غضنفرآبادی می گوید: مصمم به ادامه، بررسی و نهایی شدن این طرح هستیم. در حال حاضر طرح خشن است و ابتدا باید طرحی تدوین شود، بحث و کارشناسی شود و در نهایت به قانون تبدیل شود.

در برنامه کاری حجاب هیچ تماس فیزیکی نداریم

وی در پاسخ به اینکه ممکن است این قانون با مخالفت های بیشتری از سوی احزاب که اشتباه می نامید مواجه شود؟ وی گفت: در رابطه با بستن کمربند ایمنی در خودرو هیچ گونه سرکشی صورت نگرفته است و ممکن است این موضوع نیز وجود داشته باشد. وقتی طرحی به قانون تبدیل شد، باید اجرا شود. اما باید بگویم که با این رویکرد ما شاهد تماس فیزیکی نخواهیم بود. در مورد اینکه رهبر معظم انقلاب هم فرمودند افراد بی حجاب هم فرزندان ما هستند، باید بگویم که پیگیری این طرح منافاتی با گفته ایشان ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید