جزئیات مهم آزمون 1401 / اخبار مهم کنکور

جزئیات مهم آزمون 1401 / اخبار مهم کنکور

روز جدید :مدارس تیزهوشان و مدارس استثنایی غیرانتفاعی که 3 درصد از آموزش و پرورش در سراسر کشور را تشکیل می دهند، 95 درصد از رتبه های برتر آزمون امسال را به خود اختصاص دادند! آنچه نسبت به گذشته تغییر نکرده است فاجعه تلخ تضعیف هر روزه مدارس دولتی و مدیریت مدارس غیردولتی است.

با اعلام اسامی 40 نفر برتر کنکور 1401 در گروه های آزمایشی مختلف مشخص شد که نفرات اول امسال در مدارس استثنایی بوده اند و در بین نفرات برتر امسال تنها یک دانش آموز در سطح عمومی عادی درس خوانده است. مدرسه! 29 نفر از مدارس تیزهوشان، 9 نفر غیرانتفاعی و یک نفر نمونه دولتی!

در کنکور 1400 نفر از 30 نفر برتر گروه های آزمایشی، ریاضی و انسانی، 20 دانش آموز از مدارس سمپاد، 5 دانش آموز از مدارس غیردولتی و سه دانش آموز از مدارس نمونه دولتی بودند و دانش آموزی از مدارس عادی دولتی وجود نداشت. در بین رتبه های برتر کنکور.

در کنکور سال 1378 رتبه هفتم گروه آزمایشی ریاضی در مدرسه تمام دولتی و 67 درصد رتبه های برتر مربوط به مدارس سمپاد، 18 درصد مدارس غیردولتی و 10 درصد برای مدارس نمونه دولتی بوده است.

در کنکور سال 1377 تمامی رتبه های برتر از مدارس استثنایی و غیردولتی بودند و در مدارس عادی دولتی جایی وجود نداشت. 70 درصد رتبه های اول کنکور امسال در رشته های ریاضی، تجربی و انسانی دانش آموزان مدارس سمپاد، سهم دانش آموزان غیردولتی 14 درصد و نمونه نمونه دولتی 13 درصد بوده است.

این روند نشان می دهد که با وجود تغییراتی که هر ساله در آمار و ارقام تعداد شرکت کنندگان و … نسبت به سال های گذشته وجود دارد، آنچه نسبت به گذشته تغییر نکرده است، تراژدی تلخ کاهش وزن با گذشت هر سال از روز است. . از مدارس دولتی و مدیریت مدارس غیردولتی و ویژه می باشد

پیش از اینرئال خسرو ساکی، رئیس سابق مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در میزگرد خبرگزاری تسنیم هشدار داد: در آزمون سراسری 98-99، 83.94 درصد از رتبه های زیر 3000 استعدادهای درخشان بوده است. مدل، مدارس غیردولتی و مدارس «آزمایشی»، این مدارس 87/31 درصد از دانش‌آموزان را پوشش می‌دهند.

اینکه از بین 40 دانش آموز منتخب کنکور سراسری امسال، تنها یک دانش آموز در مدرسه دولتی درس خوانده، فاجعه و خلأ تمام عیار اقتصادی، مالی و آموزشی محسوب می شود که به ندرت حتی در آزادترین جوامع دنیا شاهد آن هستیم. جهان.

تقریباً در هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای اثری از آموزش کلاسی وجود ندارد و تلاش آنها برای ایجاد برابری آموزشی با دسترسی برابر به امکانات و کیفیت برابر آموزش سازگار است.

با اعلام نتایج آزمون سراسری، از میان اسامی چهل نفر که رتبه اول این آزمون را کسب کردند، فهرست اولیه به شرح زیر است:

مدارس تیزهوشان: 29 نفر

مدارس استثنایی غیرانتفاعی: 9 نفر

مدارس نمونه دولتی: 1 نفر

مدارس دولتی: 1 نفر

سهم مدارس از رتبه های برتر کنکور سراسری:

مدارس تیزهوشان: 72.5%

مدارس استثنایی غیرانتفاعی: 22.5 درصد.

مدارس نمونه دولتی: 2.5 درصد

مدارس دولتی: 2.5 درصد

سهم پوشش آموزشی مدارس در بین دانش آموزان کشور:

مدارس تیزهوشان: 2 درصد

مدارس استثنایی انتفاعی: 12 درصد

مدارس نمونه دولتی: 1 درصد

مدارس دولتی: 85 درصد

نتیجه اول:

سهم 2.5 درصدی 85 درصد دانش آموزان مدارس دولتی!

حدود 85 درصد دانش آموزان کشور در مدارس دولتی عادی تحصیل می کنند و سهم آنها از کلاس های برتر و رتبه های زیر 3000 حدود 2.5 درصد است.

نتیجه دوم:

72.5 درصد سهم تنها 2 درصد دانش آموزان در مدارس با استعدادهای درخشان!

کمتر از 2 درصد دانش آموزان کشور در مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند و سهم آنها از کلاس های برتر و رتبه زیر 3000 در کنکور سراسری 72.5 درصد است.

نتیجه سوم:
باشگاه برنامه نویسی جاسان ثبت نام جلسه رایگان (ویژه کودکان 9 تا 17 سال)

باشگاه برنامه نویسی جاسان ثبت نام جلسه رایگان (ویژه کودکان 9 تا 17 سال)
من ثبت نام می کنم
yektanet-logo-sign
تبلیغات

تقریباً 12 درصد دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند که کمتر از 1 درصد دانش آموزان کشور را پوشش می دهد. این یک درصد سهم آنها 22.5 درصد بالاترین رتبه کنکور است.

نتیجه چهارم:

حدود یک درصد دانش آموزان کشور در مدارس نمونه دولتی تحصیل می کنند و سهم آنها 2.5 درصد است.

نتیجه پنجم:

مدارس تیزهوشان و مدارس استثنایی غیرانتفاعی که 3 درصد از آموزش در سراسر کشور را تشکیل می دهند، 95 درصد از رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.

دیدگاهتان را بنویسید