جزئیات نهایی پرداخت ارزشیابی معلمان معوق اعلام شد

جزئیات نهایی پرداخت ارزشیابی معلمان معوق اعلام شد

آموزش و پرورش اعلام کرد: صدور احکام تربیت معلم (45 درصد از کل حق استخدام، حق کارمندی و اضافه کار) از تاریخ 31 شهریور 1400 برای مشمولان اعمال شد و وجوه و معوقات به مدت 8 ماه از اول فروردین 1401 پرداخت شد.

سده ستاری فرد; سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: حدود 80 درصد ارزشیابی معلمان از امتیاز رتبه تربیت معلم و حدود 90 درصد معلمان از مزایای بازیابی حقوق برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: احیای دستمزد از مهرماه اجرا شده که در ماه های بعد نیز ادامه خواهد داشت و شامل ضریب ریالی 3000 واحدی و افزایش 100 درصدی حقوق فرزند و 50 درصد کمک عائله مندی است. از نظر رتبه بندی، صدور احکام تربیت معلم (45 درصد از کل حقوق کار، حقوق کارمند و فوق العاده کار) از تاریخ 31 شهریور 1400 برای مشمولان اعمال شده است و وجوه و معوقات از تاریخ 11 فروردین 1401 برای 8 نفر پرداخت شده است. ماه ها.

وی بیان کرد: اما بر اساس قانون استخدامی و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری، کمک ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از بهبودی و رتبه بندی حقوق کسر می شود و طبیعتا ماه تامین ماه اول در سال 1400 معوقه دیگر کسر نخواهد شد.

ستاری فرد درباره ادامه برنامه این معاونت گفت: برای بازماندگان یعنی. 20 درصد مابقی مشمولان رتبه بندی اعم از انتقالی و بازنشستگان درون سازمانی و 10 درصد مابقی بازپرداخت حقوق همزمان با حقوق آذر ماه به همراه معوقات صادر و اجرا می شود. علاوه بر اینکه تلاش می کنیم برنامه و بودجه سازمان را هماهنگ کنیم، معوقات 1400 نیز باید پرداخت شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه طی چند ماه گذشته مبلغی حدوداً 50 درصد معادل ریالی رتبه آموزشی یک معلم برای مدت 9 ماه (6 ماه از 1400 و 3 ماه از سال 1401) واریز شده است. در لیست حقوق و دستمزد، این کسر یک بازگشت جبرانی محسوب می شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگرانی برخی از همکاران عزیز فرهنگی از عدم صدور رأی یا کسورات قانونی است، افزود: جای نگرانی نیست، قطعاً همه ذی نفعان مشمول قانون خواهند شد. پرداخت بعدی خواهیم داشت و ارائه ماه اول بازده جبرانی (مجموع 3 ماه فروردین و اردیبهشت و خرداد 1401 که قبلاً به حساب همکاران واریز شده است و جهت عدم اعمال رتبه دو بار در یک ماه، این اظهارنامه در فیش صادره قید شده است) سهم مالیات، بیمه و صندوق بازنشستگی است.

وی گفت: به زبان ساده، درآمد خالص این ماه همکاران شامل مابه التفاوت حقوق آبان ماه و کل معوقه مزایای رتبه آموزشی معلم در 8 ماهه اول سال 1401 و همچنین بازپرداخت 2 ماه حقوق مهر و آبان با 3 ماهه است. اعتبار، تامین ماه اول و سایر کسورات قانونی. دستمزد مهر و آبان 3 ماه واریز شده، کمک هزینه ماه اول و سایر کسورات قانونی. کارکنان صندوق بازنشستگی کشوری که دارای 30 سال سابقه خدمت و بیشتر هستند از کسر مقرر در ماه اول معاف هستند اما در صورتی که کارمند نسبت به صدور رای یا مفاد مندرج در برگه قانونی اعتراض داشته باشد باید انتقال یابد. به واحدهای اداری و مالی منطقه می رساند.

ستاری فرد بیان کرد: برخی از مناطق و استان ها در صدور تصمیمات بسیار خوب عمل کرده اند، اما متأسفانه برخی از آنها آن طور که انتظار داشتیم از فرصت آبان ماه استفاده نکردند، بنابراین باید در 2 هفته آینده دو برابر تلاش کنیم تا مزایای آن به طور کامل تثبیت شود. رتبه بندی و به موازات آن باید ارزیابی و تعیین امتیازات رتبه بندی افراد دنبال شود، شایان ذکر است همانطور که در بالا تاکید و روشن شد، مسئولیت صدور دستور رتبه بندی موضوعات، سرعت و دقت در کار و اجرای صحیح در امور مربوط به مدیران مناطق و مدیران کل استان ها، وزارت نیز باید در این امر ورود کند. رستا باید نقش تنظیمی و تسهیل گری خود را به خوبی ایفا کند تا انشاالله هم رضایت شغلی معلمان محقق شود و هم کیفیت آموزش و پرورش.

دیدگاهتان را بنویسید