جشنواره بازی های بومی و محلی در خدابنده برگزار می شود/ پیگیر جدایی ورزش روستایی از بازی های بومی و محلی هستیم.


ساعت: 20:39
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842413

رئیس هیئت ورزش و بازی های روستایی مردم بومی استان زنجان:

رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان زنجان با بیان اینکه جشنواره ای به مناسبت فصل برداشت گردو در شهریورماه در شهرستان هدبنده برگزار می شود، گفت: برنامه ریزی این جشنواره در حال انجام است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بیات در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به تعداد رشته های بازی های بومی و محلی بیان کرد: اگر بخواهیم آماری از تعداد رشته های بازی های بومی و محلی ارائه کنیم، تعداد این رشته ها و بازی ها به قدری زیاد است که همه این رشته ها در یک منبع به صورت کامل در می آیند. وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر بروشوری برای ارائه بازی های بومی و محلی تهیه شده است، گفت: بازی های بومی و محلی از تمام استان ها جمع آوری و در کتابچه گنجانده شده است.

رئیس شورای ورزش و بازی های روستایی جمعیت محلی استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از ورزش ها و بازی های بومی محلی هنوز ثبت نشده است، تصریح کرد: روستایی هستند.

وی با بیان اینکه بازی های محلی و محلی هم مربوط به روستا و هم شهرستان است، گفت: برخی از بازی هایی که در استان زنجان به صورت محلی انجام می شد سرشماری و برخی دیگر در حال شمارش هستند.

بیات در ادامه با بیان اینکه بازی های بومی و محلی در جشنواره های مردمی استان اجرا و نمایش داده می شود، ادامه داد: جشنواره بازی های بومی و محلی طی روزهای اخیر در روستای کارا اوگلانلو برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در این جشنواره چند بازی بومی محلی جمعیت بومی با حضور دبیر فدراسیون بازی های بومی و محلی ویژه این روستا و این مکان برگزار شد، افزود: ثبت این بازی ها به نام استان زنجان رصد می شود.

رئیس هیئت ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی استان زنجان با بیان اینکه ثبت این بازی ها به صورت مستمر در حال پیگیری است، گفت: پس از شناسایی بازی های بومی محلی، این بازی ها در جشنواره ها برگزار و به تدریج ثبت می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره ای به مناسبت فصل برداشت گردو در شهریورماه در هدبنده برگزار می شود، افزود: این جشنواره هم اکنون در حال برنامه ریزی است.

بیات با بیان اینکه این جشنواره میزبان مسابقات محلی کشتی برای این منطقه خواهد بود، افزود: این مسابقات کشتی قوانین خاص خود را دارد و مختص این مکان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید