جشنواره تئاتر فجر تقدیری برای مبارزه با ظلم است


زمان: 15:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۵
کد خبر: 1805902

از توییت وزیر ارشاد تا پیام مسافر آستانه برای تئاتر فجر؛

وزیر ارشاد درباره جشنواره تئاتر فجر توییت کرد و دبیر آستانه نیز بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود از افتتاح چهلمین جشنواره تئاتر فجر در مهریز یزد ابراز خرسندی کرد و نوشت:

محمدمهدی اسماعیلی در بخشی دیگر از این بیانیه گفت: در دولت مردمی حمایت از تئاتر و متون ارزشمند نمایشی در نقاط مختلف ایران اسلامی برای عدالت فرهنگی و دسترسی هنرمندان و مخاطبان این عرصه در سراسر کشور رویکردی کلیدی خواهد بود. : گفته می شود چهلمین جشنواره تئاتر فجر این بار در شهر مهریز یزد و در کاروانسرای تاریخی زین الدین افتتاح شد.

گفتنی است شب گذشته مراسم افتتاحیه چهلمین تئاتر فجر برای اولین بار در خارج از تهران و در کاروانسرای تاریخی شهر مهریز استان یزد افتتاح شد.

تمرکززدایی از فعالیت های هنری و عدالت فرهنگی از مهمترین شاخصه های فعالیت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم است.


پیام حسین مسافر آستانه به جشنواره تئاتر فجر

حسین مسافرستان می گوید از معنویت هنر چهلمین سال تئاتر انقلاب را جشن خواهیم گرفت و امیدواریم چراغ چهلم بیش از هر زمان دیگری شکوه فجر را به نمایش بگذارد.

متن بیانیه حسین مسافرستان دبیر این مراسم به شرح زیر است:

«شرح شور و شعور هنر در ایام مبارک انقلاب؛ چراغ راهی برای روایت داستان «چگونه بودن» و «چگونه ماندن» است. توصیفی که به یادمان خواهد آورد که زمزمه و فریاد کردیم. دست دادیم و با هم دوست شدیم و عصر را با هم به پایان رساندیم.

جشنواره تئاتر فجر ادای احترام به ستمگرانی است که با سلاح هنر به مسلخ آزادی و آزادی تبدیل شده اند و نقش ها و نقشه های جدیدی خلق کرده اند. حالا لبیک چهلم را از روی صحنه تئاتر فجر می شنویم. هنری شریف که زاده مردم بود و جز وطن به هیچ چیز نمی اندیشید. اگر در روزهای انقلاب و جنگ داروی هنر «روینتانی» را می‌خواستیم، در روزگار جهل و خشم دشمنان در کمین این سرزمین، آرزوی کیمیای نمایشی مردم «روینتانی» را داریم. هفته فاجعه و تسلیم مستحق و حماسه آفریدند. از منبر معنویت هنر، چهلمین سالگرد تئاتر انقلاب را جشن می گیریم و امیدواریم چهلمین چراغ، بیش از هر زمان دیگری، شکوه فجر را به نمایش بگذارد.

دوران سخت تاج و آشفتگی های اجتناب ناپذیر فردی و گروهی، هر چند برای مدت طولانی، منجر به از دست دادن صحنه ها و طراحان صحنه شد، اما عزم هنرمندان در سلف سرویس و مراقبت های دیگر، این امکان را برای تئاتر فراهم کرد. تحمل کنیم و با امید بیشتری به بازسازی فکر کنیم. ما از پیشرفت سیستم الکترونیک در دوران تاج استفاده کردیم تا شکل جدیدی به ارزیابی آثار ببخشیم که در شرایط فعلی یکی از ارزشمندترین تجربیات این دوره است.

اکنون چهلمین تبریک این مراسم را می شنوید و امیدوارم صداقت و سادگی خادمان این دوره که تنها به شادی تئاتر می اندیشیدند در حقیقت دیده شود. وقت آن است که بگوییم تئاتر فجر به قدری مفتخر است که تئاتر به عنوان یک ضرورت اجتماعی و یک رسالت در حال تغییر، مورد قبول ذات مردم و کارگردانان است. زمان تحویل تئاتر نزدیک است. بیایید از استاد هنر دعا کنیم تا بهترین حال و هوا را برای تئاتر مشخص کند.

چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ۱۴ تا ۱۵ بهمن ماه به دبیری حسین مسافر آستانه برگزار می شود.

از توییت وزیر ارشاد تا اطلاعیه سفر تئاتر فجر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید