جشنواره جهادی علمی و فناوری بسیج استانی در استان مرکزی برگزار می شود

زمان: 19:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1784007

معاون علمی، تحقیقاتی و فناوری سپاه روح الله استان مرکزی:

رحیمی گفت: هشتمین جشنواره تجلیل از جهادگران علم و فناوری استان مرکزی اواخر آذرماه در قالب ایده، اختراع، مقاله، طرح پژوهشی مبتنی بر شرکت های دانش بنیان، تولیدات فرهنگی و هنری، تولید محتوا، فیلم، کتاب، مجله و سایر فعالیت های انجام شده در این راستا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ علی رحیمی معاون علمی، تحقیقات و فناوری استانداری مرکزی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره جهادی جهادی علمی و فناوری بسیج استان اظهار داشت: اختراعات، مقالات، طرح های پژوهشی، شرکت ها، دانش بنیان، فرهنگی و در این راستا تولیدات هنری، تولید محتوا، فیلم، کتاب، مجلات و سایر فعالیت ها انجام می شود.

وی افزود: محوریت ارسال آثار به جشنواره چالش های استان مارکاسی در حوزه های فنی و مهندسی، پزشکی، فناوری های نرم و صنایع خلاق، فرهنگ، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست است. برای ارسال پروژه ها، آثار و ایده ها اقدام کنید و مشارکت برای اقشار مختلف مردم آزاد است.

معاون علمی، تحقیقات و فناوری سپاه روح الله استان مارکاسی گفت: یکی از اهداف اصلی جشنواره علم و فناوری، ارزیابی مخترعان، مبتکران، پژوهشگران و فعالان علم، تحقیق و توسعه است که در امر توسعه فعالیت دارند. علم و فناوری.

وی گفت: همچنین تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری، جهت دهی به گفتمان و فعالیت های علمی و پژوهشی و نمایش بخشی از دستاوردهای علمی و فناوری بسیجیان است.

رحیمی ادامه داد: از این رو به منظور برگزاری هر چه بهتر جشنواره، 5 کمیسیون تخصصی و شورای علمی جشنواره با حضور مدیران دانشمند بسیج و دبیرخانه جشنواره به معاونت علمی و فناوری از سپاه ناحیه.”

وی افزود: برای بررسی تخصصی طرح ها و ایده ها کمیته علمی و ارزیابی با حضور اساتید دانشگاه تشکیل شده است. وظیفه این کمیسیون بررسی، ارزیابی و کارشناسی آثار و فهرست فعالیت های علمی و پژوهشی نخبگان و اقشار مختلف خواهد بود.»

معاون علمی، تحقیقات و فناوری سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در این جشنواره علمی نخبگان و فرهیختگان اقشار مختلف بسیج از جامعه پزشکی، حقوقدانان، اساتید، اساتید، دانشجویان، دانشجویان و مهندسین صنعت، کشاورزی ، مهندسی عمران، دانشجویان، فرهنگیان و … شناسایی و مورد ارزیابی قرار گرفته اند، گفت: لازم به ذکر است در این خصوص توسط تمامی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی استان مرکزی از جمله دانشگاه اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، در برگزاری این جشنواره با حضور دانشگاه های علوم پزشکی، علمی کاربردی، تفرش، امیر کبیر، دانشگاه صنعتی، دانشگاه فرهنگیان، سازمان فنی و حرفه ای، پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان، دانشگاه.

وی افزود: علاوه بر نخبگان اقشار مختلف بسیج، از مخترعان و مبتکران برتر استان که در سال گذشته و امسال موفق به اجرای طرح های موفق و فعالیت های موثر در عرصه علم و فناوری شده اند نیز قابل تقدیر است. . .

رحیمی گفت: خدای ناکرده با برگزاری چنین جشنواره هایی هر ساله در تلاش هستیم تا روحیه خودباوری را در جوانان بسیجی تقویت کنیم و انگیزه و تلاش آنها را برای انجام پروژه ها و برنامه های پژوهشی و توسعه ای در کشور مضاعف کنیم و پل ارتباطی باشیم. «تأمین نخبگان، مدیران صنعت و فعالان علمی و پژوهشی استان.

وی تاکید کرد: معاونت پژوهشی و فناوری سپاه روح الله به دنبال ایجاد فرصتی برای شناسایی و تجلیل از مخترعان و نخبگان است و ضمن حمایت مادی و معنوی از طرح ها و پروژه های علمی اقدام کند. این معاونت با مشارکت نهادها و سازمان ها آماده کار است و همکاری فرهیختگان علمی باید گامی موثر در جهت پیشرفت و توسعه استان و تحقق اعلامیه گام دوم انقلاب باشد.

معاون علمی، تحقیقات و فناوری سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: این برنامه به منظور بهره مندی از ظرفیت و تجربیات ارزشمند کنگره استانی شهدا، برنامه های کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) را دنبال می کند. حراست مقدس و 6200 شهید استان مرکزی به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید