جشنواره مردمی فیلم عمار در بغداد / چشم انداز تولید مشترک ایران و عراق

ساعت: 17:50
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923533

نمایش فیلم های منتخب جشنواره مردمی فیلم عمار با همکاری نهادهای فرهنگی عراق و مرکز تخصصی و بین المللی فیلم و سریال انور رسول اعظم (ص) از روز یکشنبه 4 دی ماه در مدارس، مراکز و موسسات فرهنگی عراق آغاز شد و تا مدت ها ادامه یافت. هفته .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایش فیلم های منتخب جشنواره مردمی فیلم عمار با همکاری نهادهای فرهنگی عراق و مرکز تخصصی و بین المللی فیلم و سریال انور رسول اعظم (ص) از روز یکشنبه 4 دی ماه در مدارس، مراکز و موسسات فرهنگی عراق آغاز شد و تا مدت ها ادامه یافت. هفته .
فیلم های کوتاه و نیمه بلند عالمک، ناگین سلیمان، کلاس، حذف کامل، خوب، ای کاش با من بودی و امیرالزمان از جمله آثار منتخبی هستند که در این اکران به نمایش درآمدند که مورد تشویق تماشاگران به ویژه نوجوانان عراقی
چشم انداز تولید مشترک ایران و عراق در جشنواره عمار
لازم به ذکر است که برخی از هنرمندان عراقی با حضور در اکران، خواستار فعال شدن بخش بین المللی جشنواره عمار و یا امکان حضور آثارشان در این جشنواره شدند.
مرتضی جاسم کارگردان فیلم کوتاه گلاب نیز در یکی از محل های اکران جشنواره عمار حضور داشت و با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با همکاری جشنواره عمار به تولیدات مشترک برسیم.
بازخورد از مخاطبان
هفته فیلم عمار در بغداد در روزهای برگزاری با استقبال دانشجویان عراقی مواجه شد و گروه های مختلف با استقبال از این رویداد فرهنگی، خواستار تداوم این نوع ارتباطات فرهنگی بین ایران و عراق و خواستار همکاری و مشارکت فعال در عمار بودند. روز مردم.
یک بانوی عراقی از حضور در جشنواره فیلم عمار در بغداد ابراز خرسندی کرد و گفت: تولید و نمایش آثار تصویری با موضوعات فرهنگی و تاریخی کمکی به حفظ حافظه تاریخی ملت عراق و نسل های جوان است. زیرا نسل جدید جنایات داعش در عراق اطلاعات کافی ندارند و بیان چنین مشکلاتی مستلزم ادامه زبان هنر است.
یکی از کیوریتورهای محلی در بغداد تاثیر این گونه رویدادها را بسیار مثبت دانست و با اشاره به کارهای پیش بینی شده گفت: نباید اجازه دهیم بلایی که داعش برای ما به ارمغان آورده است، فراموش شود.
دانش آموزی از حضور در جشنواره مردمی فیلم عمار در مدرسه خود ابراز خوشحالی کرد و خواستار ادامه این حرکت شد. وی همچنین از جشنواره مردمی فیلم عمار خواست تا آثاری با موضوع زندگی ائمه معصومین ارائه کند.
لازم به ذکر است که این هفته سینمایی سومین مرحله از شرکت امسال جشنواره مردمی فیلم عمار در عراق است. حضور عمار پیش از این در شهرهای بصره و بغداد و در مراسم پیاده روی اربعین در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و در مسیر نجف به کربلا بود.

دیدگاهتان را بنویسید