جشن بزرگ روزه اول در سیستان و بلوچستان برگزار شد/ آشنایی دانش آموزان با احکام روزه داری مهمترین هدف برنامه


ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822589

مراسم ویژه اولین حواریون روزه دار سیستان و بلوچستان همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان و در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر هامون ؛ جشن پست کلاس اولی های پایه هشتم در پی سلامت ظهر امروز در مسجد حضرت اباالفضل (ع) زاهدان برگزار شد. پروتکل ها

حسنعلی میرعبدی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این مراسم با بیان اینکه جشن اولین پست همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در اقصی نقاط استان برگزار می شود، گفت: باید داشته باشند. اجرای برنامه های متنوع در مناسبت های مذهبی مانند رمضان، محرم و صفر برای ایجاد رغبت و علاقه دانش آموزان به انجام فرایض دینی.

وی افزود: برگزاری این مراسم علاوه بر ایجاد خاطرات ماندگار از روزه داران اولیه، آنها را به توجه به احکام دینی و آگاهی از مسائل و احکام روزه داری و ماه مبارک رمضان تشویق می کند.

وزیر ادامه داد: اولین روزه داران سحر از اقوام کوچک اما نزدیک در ماه ضیافت الهی هستند.

نیکی به پدر و مادر، بالاترین عبادت بعد از یگانگی خداوند است

امین هوکسفیدی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان در ادامه گفت: برای دانش آموزان پسر و دختر در سال اول تکلیف روزه اول روزه و ماه مبارک رمضان تعطیلی تدارک دیده شد.

وی خطاب به دانش آموزان افزود: از امروز وارد مرحله جدیدی از زندگی می شوید و برای رسیدن به کمال باید به سه موضوع توکل و توسل، تلاش و احترام به والدین توجه ویژه داشته باشید.

وزير با بيان اينكه حفظ احترام و احسان به پدر و مادر بالاترين سرمايه و پشتوانه انسان است، ادامه داد: بالاترين عبادت بعد از توحيد خداوند، احسان به پدر و مادر است و كسى كه پدر و مادر شود، حتى بوى بهشت ​​نبرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید