جلسات ابی عبدالله بهترین فرصت برای جهاد تبیینی است


ساعت: 17:53
تاریخ ارسال: 05/10/1401
کد خبر: 1887150

امام جمعه تبریز در جمع عزاداران حسنی تبریز گفت: بهترین فرصت برای جهاد تبیین، مجالس ابی عبدالله است و سیدالشهدا (علیه السلام) مجاهد جهاد تبیین بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار، آیت الله علی خاتمی صبح امروز در مراسم عزاداری سربازان در مسجد جامع امام (ره) تبریز اظهار داشت: عمر دنیا بسیار طولانی است و دو سوم مردم در حوادث کوچک و بزرگ مانند همانطور که سیل، زلزله، بیماری، تصادف و … جان خود را از دست داده و به مرور زمان همه آنها فراموش شده اند.

وی با بیان اینکه زمان بر همه وقایع حاکم است، اذعان داشت: اگر از شما بپرسند که در جنگ جهانی اول و دوم چه اتفاقی افتاد و چند نفر کشته شدند، می گویید من معلم تاریخ هستم که این چیزها را بدانم. فایده اینها در زندگی من چیست؟

امام جمعه زنجان ادامه داد: واقعه عاشورا هزاران سال پیش اتفاق افتاد، یک طرف 72 نفر و در طرف دیگر چندین هزار نفر بودند و همه چیز در نیم روز و دو ساعت بعد از عاشورا همه چیز تمام شد اما عشق. و محبت امام حسین (ع) همچنان در دل ما جاری است و تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

روزهای کرونا برای حسینیان ترک زبان سخت بود

وی با بیان اینکه ایام کرونا برای عزاداران حسینی به ویژه ترک ها سخت بود، گفت: واقعه عاشورا چند هزار سال پیش اتفاق افتاده است اما همه مردم برای چند روز قبل از محرم عزاداری می کنند که انگار عاشورا چندین بار اتفاق افتاده است. سال‌ها پیش عاشورا چرا ماند و چرا خواهد ماند؟

آیت الله خاتمی ادامه داد: مدرسه امام حسین (ع) یک دانشگاه است و سالانه هزاران طلبه تربیت می کند.

و افزود: وقتی عزیزترین فرد می میرد نزدیک بود سکته کند اما بعد از چند سال برای ما عادی می شود و می گویند زمین سرد است. پس چرا کربلا فراموش نمی شود؟

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز گفت: انقلاب اسلامی بعد از 43 سال همچنان پابرجاست و آمریکا و یارانش هر کاری می خواستند انجام می دادند و اگر می دانستند با حمله نظامی موفق می شوند، آن را به تأخیر نمی انداختند. یک ساعت.

وی با بیان اینکه دشمن می خواست روحیه جامعه را تغییر دهد، تصریح کرد: امروز زمان جهاد تبیینی است و جهاد تبیینی را در کوفه حضرت زینب(س) و در خطبه امام سجاد(ع) آغاز کرد. .

آیت الله خاتمی در پایان گفت: بهترین فرصت برای جهاد تبیینی مجالس ابی عبدالله است و سیدالشهدا (علیه السلام) مجاهد جهاد تبیینی بود که با سخنرانی و نامه نگاری این جهاد را تجلی کرد، باید از محرم استفاده کند. فرصتی برای تبیین جهاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید