جلسه سرنوشت ساز فیفا در مورد فغانی

بر اساس برخی شنیده ها علیرضا فغانی، محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری به دلیل این خطای تاثیرگذار دیگر قضاوت مسابقات را بر عهده نخواهند داشت اما تیم داوری ایران همچنان در قطر حضور دارد.

فاگانی و دستیارانش شب گذشته بدون توجه به اتفاقات و شایعات در بازی ژاپن و کرواسی حضور یافتند و این دیدار را از نزدیک تماشا کردند. آنها منتظر نشست مهم فیفا در روز چهارشنبه برای روشن شدن وضعیت خود هستند.

کمیته داوران فیفا پس از مشخص شدن تکلیف تمامی تیم های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی، صبح چهارشنبه جلسه فوق العاده ای را برای تصمیم گیری درباره وضعیت داوران و جوایز آنها در مراحل بعدی برگزار می کند.

در این دیدار مهم تعدادی از داوران و کمک داوران از کشورهای مختلف خداحافظی کرده و به کشور خود باز خواهند گشت. اولین تصمیم مهم و روشن این است که کمیته داوران همکاری خود را با داورانی که تیم ملی آنها به مرحله یک چهارم نهایی رسیده است قطع کند و ممکن است در داوری مسابقات آینده جام جهانی تاثیرگذار باشد و این داوران به خانه بروند.

دسته دوم داورانی که قطر را ترک می کنند کسانی هستند که در دیدارهای قبلی خود عملکرد ضعیفی داشتند و رتبه های پایینی کسب کردند. به عبارتی اگر قرار باشد تیم داوری ایران از جام جهانی خارج شود، آن موضوع در تصمیم گیری روز چهارشنبه تعیین می شود.

البته احتمال فغانی، ابوالفضلی و منصوری زیاد است.با توجه به خروج تعدادی از داوران مطرح که تیم کشورشان به جمع 8 تیم برتر جام صعود کرد و البته حضور قطعی آنها در مراحل پایانی از تیم های اروپایی و آمریکای جنوبی و هیچ تیم آسیایی در مجموع به 8 تیم نرسیده است، احتمال بقای فغانی و همکارانش در مسابقات افزایش می یابد.

با این حال باید منتظر ماند و دید فردا (چهارشنبه) و پس از نهایی شدن تیم های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی، پیرامون فغانی در فیفا چه اتفاقی می افتد.

دیدگاهتان را بنویسید