جلسه هیئت امنای حساب 100 امام در هرمزگان برگزار شد/ اطلس فقر استان برای حل مشکل مسکن محرومان اندیشیده شود.


ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810791

با حضور استاندار هرمزگان و نماینده ولی فقیه در استان؛

استاندار هرمزگان در این نشست با تاکید بر تلاش حداکثری همه دستگاه ها برای حل مشکل مسکن محرومان استان، گفت: یکی از برنامه های اصلی و مهم دولت، بحث تولید و عرضه مسکن است. مخصوصاً برای محرومان و کمتر مستضعفین.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; پیش از ظهر امروز با حضور مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان و حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان جلسه هیئت امنای 100 امام جماعت برگزار شد.
استاندار هرمزگان در این نشست با تاکید بر تلاش حداکثری همه دستگاه ها برای حل مشکل مسکن نیازمندان استان، گفت: یکی از برنامه های اصلی و مهم دولت، تولید و عرضه مسکن به ویژه برای اقشار مختلف مردم است. محروم و کم برخوردار.

وی افزود: فقر در نقاط مختلف استان وجود دارد و محدود به یک یا دو منطقه و شهرستان نیست، بنابراین طبقه بندی فقر مهم است و اطلس فقر در استان بر اساس آن است.

مهندس دوستی گفت: متأسفانه پیش از این تقسیم بندی مناسبی از نظر فقر در استان وجود نداشت، اما باید توجه داشت که اکنون در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این انقلاب در اوج خود قرار دارد. بلوغ است و نباید بر اساس احساس فقر باشد و تصمیم به اصلاح آن بگیرد.

وی افزود: تاکید بر محرومیت زدایی و فقر و ساخت مسکن برای نیازمندان بر اساس شاخص ها و توجه به اطلس فقر استانی است لذا نیازمند شناسایی افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد دارای معلولیت و کمتر هستیم. افراد ممتاز و حل مشکلات.»

استاندار هرمزگان گفت: باید راه حل اساسی برای مشکل پیدا کنیم و منطقه به منطقه افراد را شناسایی کنیم و با هم مشکلات افراد شناسایی شده و تحت پوشش را حل کنیم تا مردم احساس کنند کار انجام شده است.

وی ادامه داد: برای این کار نباید منتظر ثبت نام افراد و گروهی از کارشناسان باشیم تا مناطق نیازمند را شناسایی و سپس برای انجام کار برنامه ریزی کنیم.

مهدی دوستی گفت: دستگاه های مرتبط با فقرا و محرومیت زدایی از جمله کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان و بهزیستی اجتماعی نیز باید برای کمک به حل مشکل مسکن محرومان تلاش کنند.

گفتنی است، حساب 100 امام جماعت در سال 79 به دستور رهبر معظم انقلاب و برای تامین مسکن مستضعفان با جذب اعتبار از خیرین و جلب مشارکت مردمی افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید