جلوگیری از هدررفت آب و امنیت غذایی با کشاورزی دانش بنیان


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877852

یک کارشناس محیط زیست گفت: کشاورزی دانش بنیان از هدررفت آب جلوگیری می کند و امنیت غذایی را به همراه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی برهانی کیا، کارشناس محیط زیست در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز با بیان اینکه باید دانشمندان و محققان این حوزه را به سمت تحول بنیادین محیط زیست سوق دهیم، گفت: محیط زیست از سال ها قبل و حتی در دولت قبل مورد توجه جدی مسئولان نبوده است. توجه زیادی به محیط زیست نداشت.

وی با تاکید بر اینکه پدیده خشکسالی و بیابان زایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: سال 1401 به حق «تولید دانش بنیان و اشتغال زایی» نامیده شده و باید از حوزه دانش حداکثر استفاده را برای مقابله با خشکسالی کرد.

این کارشناس محیط زیست گفت: متأسفانه منابع آبی کشور در سال های اخیر هدر رفته است و مسئولان باید فکری برای این مشکل کنند چرا که کشاورزان با مشکلات زیادی مواجه هستند و بدون آب فعالیت این مجموعه مختل می شود.

برهانیه کیا گفت: ایجاد دانش زیست محیطی به ویژه در حوزه کشاورزی می تواند تا حد زیادی از هدررفت آب جلوگیری کند و استفاده از فناوری های نوین تولید نه تنها کار کشاورزان را تسهیل می کند، بلکه به مردم و کارکنان در امنیت غذایی کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: ایده مبتنی بر دانش و علم روز یکی از موضوعاتی است که جوانان این مرز و بوم بارها نشان داده اند و در بحبوحه تحریم دشمنان قسم خورده ایران اسلامی، این دانشمندان ایرانی به یاری رساندند. مردم و مسئولان با ایده و تولید فناوری های نوین.»

این کارشناس محیط زیست بیان کرد: بنابراین استفاده از فناوری های نوین برای استفاده از این دانش در کشاورزی می تواند هم دشمن را شکست دهد و هم پیشرفت کشور را تضمین کند.

آینده کشاورزی و محیط زیست ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟ وی گفت: محیط زیست شفاهی به نقطه ایده آل نمی رسد، بلکه کارکنان باید به عهد خود عمل کنند تا محیط زیست و کشاورزی به نقطه ایده آل برسد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید