جمهوری آذربایجان بدون ترکیه وجود نخواهد داشت

ساعت: 18:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1801044

رشاد ممدوف سفیر جمهوری آذربایجان در ترکیه در سخنرانی خود در اندیشکده ترکیه گفت: همکاری موثر باکو و آنکارا تهدیدات منطقه را خنثی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «رشاد ممدوف» سفیر جمهوری آذربایجان در ترکیه روز شنبه (دیروز) در مؤسسه تفکر استراتژیک در آنکارا حضور یافت و درباره روابط دو کشور صحبت کرد.

به گزارش روزنامه دیلی صباح، دیپلمات جمهوری آذربایجان مستقر در ترکیه از روابط خوب دو کشور قدردانی کرد.

به گفته رشاد ممدوف، همکاری موثر جمهوری آذربایجان و ترکیه در منطقه، تهدیدات منطقه را خنثی کرده است.

نماینده باکو به اندیشکده مستقر در آنکارا گفت که روابط برادرانه و دوستی جمهوری آذربایجان و ترکیه الگویی در منطقه است.

به گفته وی، علیرغم اینکه جمهوری آذربایجان 70 سال است که بخشی از اتحاد جماهیر شوروی است، “ما هنوز هویت، فرهنگ، سنت ها، ارزش ها و روابط خود را از دست نداده ایم.”

سفیر باکو در آنکارا تاکید کرد که روابط جمهوری آذربایجان و ترکیه تنها روابط عادی دو کشور نیست.

سفیر جمهوری آذربایجان در ترکیه در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: بدون ترکیه (جمهوری آذربایجان) و بدون (جمهوری آذربایجان) ترکیه ضعیف خواهد بود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 19.5 میلیارد دلاری آذربایجان در بخش انرژی ترکیه گفت: چه کسی مزایای صنعت دفاعی وزارت دفاع ترکیه را می بیند؟ ما آن را می بینیم. «ارتش جمهوری آذربایجان به الگوی ترکیه ایجاد شد.

سفیر باکو در آنکارا بر اهمیت “سازمان کشورهای ترک زبان” تاکید کرد و گفت که خواهان چنین سازمانی برای شهروندان این کشورها “طبیعی” است.

رشاد ممدوف که از سال 2021 (سال گذشته) سفیر جمهوری آذربایجان در ترکیه بوده است، منظورش از “تهدید در منطقه” را مشخص نکرد.

این دیپلمات باکو روابط با آنکارا را ستود و افزود: مقامات آذربایجان و ترکیه از تقویت روابط دو کشور به ویژه پس از جنگ 44 روزه بر سر قره باغ خرسند هستند.

به گزارش دیلی صباح، جمعه گذشته سی امین سالگرد از سرگیری روابط دیپلماتیک ترکیه و جمهوری آذربایجان بود.

پیشتر وزارت امور خارجه ترکیه به مناسبت این سالگرد بیانیه ای صادر کرده بود: سی امین سالگرد از سرگیری روابط دیپلماتیک خود با جمهوری آذربایجان (کشور) دوستان و برادران را جشن می گیریم.

این وزارتخانه افزود: پس از سه دهه، امروز ترکیه و (جمهوری آذربایجان) بسیار قوی‌تر شده‌اند و برادری و همکاری نزدیک آنها تضمین کننده صلح و ثبات در منطقه مشترکشان است.

انتهای پیام/ م

دیدگاهتان را بنویسید