جمهوری اسلامی ایران نسبت به افزایش تورم هشدار داد/ زنگ خطر را به صدا درآورد

جمهوری اسلامی ایران نسبت به افزایش تورم هشدار داد/ زنگ خطر را به صدا درآورد

روز جدید روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شوک تورمی خرداد نه تنها ثابت ماند، بلکه افزایش انفجاری سطح عمومی قیمت ها در تیرماه نیز زنگ خطر را برای ماه های آینده به صدا درآورد.

آخرین گزارش مرکز آمار ایران در هفته جاری حاکی از آن است که نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه کالاهای مصرفی و غذایی در برخی استان‌ها به بالای 90 درصد رسیده است، در حالی که در پایان خرداد ماه این رقم در تیرماه 11 درصد افزایش یافته است. نسبت به ماه ژوئن به حدود 60 درصد می رسد.

این شاخص تورم به این معناست که درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل در برخی استان‌ها افزایش انفجاری داشته و خانوارها ۹۰ درصد بیشتر از تیرماه ۱۴۰۰ برای خرید همان مجموعه کالاها و خدمات هزینه کرده‌اند.

از سوی دیگر، این شاخص تورم نشان می‌دهد که سیاست‌های دولت و اصلاحات اقتصادی وعده داده شده نتوانسته تورم را به همراه داشته باشد و شوک تورمی خرداد نه تنها ثابت مانده است، بلکه افزایش انفجاری سطح عمومی قیمت‌ها در تیرماه زنگ خطر را برای آینده به صدا درآورده است. ماه . با این حال مسئولان به مردم پشت سکوها قول می دهند که اوضاع بهتر شود و شرایط اقتصادی و معیشتی بهتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید