جمهوری اسلامی مایه امید ملت بزرگ ماست/ خودکفایی برای کشور نیرو تولید می کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: شرایط کشور، منطقه و جهان بسیار حساس است زیرا امروز شرایط اقتصادی، فناوری و فناوری وجود دارد. جنگ و این شرایط را باید با دقت دید و مراقب بود

وی با بیان اینکه باید برای آینده چاره ای بیندیشیم، افزود: جمهوری اسلامی خانه امید ملت بزرگ ماست. اگر در گذشته حکومت‌های قاجار و پهلوی غفلت می‌کردند و خیانت می‌کردند و بخش بزرگی از سرزمین پهناور ایران را در اختیار بیگانگان قرار می‌دادند، اما در جمهوری اسلامی ما هزار شهید از خود بر جای نگذاشتیم.» واجب است سرزمین ما به تصرف در آید دشمن

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان مانند گذشته به دنبال تجزیه کشور هستند و انگلیسی ها و اسرائیلی ها نیز برای این توطئه بیکار ننشسته اند، اما ما ملتی بزرگ و تاریخ ساز از هر نژاد و قومی هستیم و خواهیم کرد. به آنها اجازه ندهید

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی در جایگاه بزرگی قرار دارد و شاهد آزادی، استقلال، رشد و توسعه علمی کشور هستیم، بنابراین هرگز نباید ناامید شد، بلکه باید با سیاست خرد و درایت به اهداف متعالی خود برسیم. زایمان مداوم

وی همچنین به اتفاقات اخیر کشور اشاره کرد و گفت: حادثه تلخی رخ داد و یک زن جان باخت که مایه تاسف بود، اما عده ای به دنبال آشوب بودند و ده ها خدمتگزار مظلوم را با گلوله های مستقیم کشتند تا با ایجاد سردرگمی و بلاتکلیفی توجه ما را از بین ببرند. آرمان های ما مهار هستند، اما ملت هوشیار است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش برخی خودخوانده ها در حوادث اخیر گفت: برخی ممکن است ادعای ایرانی بودن کنند اما ابزار بیگانگان هستند، اموال و اراده کشور را غارت کرده اند. الان کشور را ترک نکن .

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: مقام ولی فقیه امتیاز بزرگی است که جهانیان به آن غبطه می خورند و البته مردم شریف ما همیشه قدردان آن هستند چرا که جمهوری اسلامی امانت است و نباید کمترین غافل باشیم.

وی تصریح کرد: نقاط ضعفی در کشور وجود دارد و نمی گوییم بی مشکل هستیم اما همه باید دست به دست هم بدهند تا مشکلات را حل کنیم. این کشور چند صد سال است که درگیر جنگ های قاجار و پهلوی و داخلی است و امروز می خواهد نفس بکشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سیاست های برنامه هفتم در جلسات کارشناسی مجمع تدوین و از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، افزود: دولت، مجلس و همه دستگاه ها و مردم باید برای اجرای این برنامه تلاش کنند البته یک قسمت مربوط به حوزه کشاورزی است که مبتنی بر بخش دولتی و غیردولتی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه سخنان خود گفت: امنیت غذایی کشور جایگاه ویژه ای دارد و همه باید به آن فکر کنیم، می توانیم با محدودیت قدم برداریم اما باید بهره وری را بالا ببریم و از همه استفاده کنیم. ظرفیت ها

وی اذعان داشت: شرایط و تغییرات اقلیمی نیز مشکلات جدیدی ایجاد می کند که باید با توجه به شرایط موجود برای آینده برنامه ریزی و برنامه ریزی کرد.

دری نجف آبادی گفت: اکنون راندمان آبیاری ما در بخش کشاورزی 35 درصد است اما می توانیم با افزایش راندمان آب آن را به 70 درصد برسانیم و تولید 130 میلیون تنی در این بخش را به 260 میلیون تن برسانیم.

وی در ادامه افزود: آبیاری بارانی روشی اشتباه است که 40 درصد آب از بین می رود در حالی که می خواهیم ریشه گیاه را تغذیه کنیم و باید روش های کارآمدتری را اعمال کنیم.

امام جمعه اراک تصریح کرد: اگر بتوانیم با توسعه کشت کلزا و زیتون به خودکفایی برسیم نباید با ظرفیتی که داریم 90 درصد به تامین روغن کشور وابسته باشیم و سالانه بیش از 3 میلیارد دلار برای آن هزینه کنیم.

عضو هیأت تحلیل امکان سنجی با بیان اینکه خودکفایی گندم برای کشور انرژی تولید می کند، گفت: سال هاست به 14 میلیون تن تولید گندم دست یافته ایم، بنابراین می توان و باید به کشاورزان توجه کرد و با تأمین منابع آنها را تشویق کرد.

وی همچنین به ظرفیت کشور در تولید انواع گوشت اشاره کرد و بر خودکفایی در تولید گوشت قرمز و استفاده از روش هایی مانند پرورش ماهی و میگو در قفس در آب تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اذعان داشت: اقتصاد کشاورزی باید به صورت عملی و فنی مورد توجه قرار گیرد و از دانش روز حداکثر استفاده را کرد، از این رو امروزه مبارزه با آفات و بیماری ها عرصه کار با شرایطی است که خشکسالی و کمبود باران که امروزه در اکثر کشورها وجود دارد، این یک اپیدمی است، باید برای پیشگیری و رفع مشکلات تلاش کنیم.

دری نجف آبادی همچنین گفت: دولت باید تا جایی که می تواند در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری کند اما دولت محدودیت هایی نیز دارد و امسال با کسری بودجه 500 هزار میلیارد تومانی مواجه است.

وی با تاکید بر صرفه جویی در هزینه ها و فاصله گرفتن از مصرف گرایی افزود: در کشور بیش از 100 میلیون لیتر بنزین و همین میزان گازوئیل می سوزانیم که قیمت آن در کشورهای همسایه بین 10 تا 12 هزار تومان است. در زمستان 600 هزار مترمکعب گاز می سوزانیم.» یا در مصرف برق، همان طور که باید فرهنگ مصرف اصلاح شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی در قلب امنیت غذایی و سلامت ما قرار دارد، گفت: کشاورزی ما باید پویا، پویا و با بهره وری بالا باشد نه تنها برای رفع نیازهای خود بلکه با برنامه ریزی و در نظر گرفتن شرایط، استانداردها. و نیاز کشورهای منطقه می توانیم برای صادرات تولید کنیم.

دری نجف آبادی اظهار داشت: مازاد تولید ما باید طبق برنامه صادر شود و با عرضه محصولات مرغوب ثبات در بازار بین المللی داشته باشیم.

وی با گرامیداشت روز دامپزشکی افزود: تلاش کارکنان بهداشت دام و گروه های مرتبط قابل توجه است چرا که در راستای توسعه دامپروری کشور و تامین غذای با کیفیت و سالم لازم گام بر می دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید