جنایات نیروهای مسلح عمدتاً غیرعمد و کم اهمیت است/ نیروهای مسلح ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر هستند.


ساعت: 18:07
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878750

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کوم مطرح کرد؛

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ایران کمترین جنایت را نسبت به نیروهای مسلح دیگر کشورها دارند، گفت: عمده جرایم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غیرعمد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum فردا،، حجت الاسلام والمسلمین محسن کرمی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کوم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع قضایی نیروهای مسلح تنها مجموعه ای است که قانون ایجاد کرده است. نیروهای جمهوری اسلامی ایران به عنوان همکلاسی نیروهای مسلح، علاوه بر آنچه در نیروهای مسلح دیگر کشورها وفاداری به وطن و کشور نامیده می شود، دارای تفکر دینی و انقلابی است.

کرمی خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس با تکیه بر هم مکتب بودن در جنگی نابرابر از نظر نیرو و تجهیزات حماسه را رقم زدند و اکنون نیز نیروهای مسلح همین مسیر را ادامه می دهند.

وی گفت: حوادثی که در نیروهای مسلح دنیا رخ می دهد و مشاهده می شود. در بسیاری از موارد حتی یک مورد هم در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. بسیاری از جنایات نیروهای مسلح در ایران در جهان نادر است.»

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: درخشش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منحصر به دوران دفاع مقدس نیست. تمامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به صورت داوطلبانه در مأموریت ها شرکت می کنند و گاهاً تعداد داوطلبان بسیار زیاد است و هیچ نیروی نظامی به زور به مأموریت ها اعزام نمی شود.

کرمی تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان در کمترین زمان ممکن و کمترین خسارت و بیشترین استرداد اموال است.

کرمی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در زمینه امدادرسانی و امداد رسانی در مواقع اضطراری در مهندسی عمران و توسعه درمان از جمله شیوع این حادثه اقدامات خوبی انجام داده و صادرات نفت را به دلیل تهدیدات ناشی از آن همراهی کرده است. قدرتمندترین ارتش جهان به محموله هایی با نام ایران در حال حرکت است نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران عملکرد خوبی داشتند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران هستند و برای مصون ماندن از آفات نیازمند حفاظت هستند. نیروهای مسلح با حفظ جایگاه و احترام خود نسبت به نیروهای مسلح، عزم خود را در قبال هرگونه انحراف و خطا داشته و با استقلال کامل و با رعایت موازین و تدابیر، اعمال قانون را در دستور کار قرار می دهد.

کرمی خاطرنشان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان علاوه بر طرح دعوی، روند فشرده ای را نیز در زمینه اطلاع رسانی نیروهای مسلح پیش می برد و کارشناسان سازمان قضایی نیروهای مسلح تمامی موارد را شناسایی کرده اند. یگان‌های مسلح با برنامه‌ریزی در ابتدای هر سال یگان‌ها و با برنامه‌ریزی مرکز، برنامه آموزشی جامعی را در طول سال به منظور افزایش آگاهی، حفظ جایگاه و پیشگیری از وقوع جرم اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح بازگشت به سنگر برای مشمولان غایب اجرا شده است و افرادی که به دلایلی نتوانسته اند به خدمت بپردازند شرایط خوبی برای خدمت سربازی دارند. در ماه‌های اخیر برای سربازان هم خوب است و خیلی‌ها خودشان را معرفی کرده‌اند، چون معرفی داوطلبانه به نفع مشمولان غایب است، اما اگر فرار از غیبت منجر به دستگیری شود، با او برخورد قانونی می‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کوم ادامه داد: خودباختگی در نیروهای مسلح بسیار ناچیز و در مقایسه با نیروهای مسلح سایر کشورها حتی کمتر از یک درصد است و در موارد نادری عمدتاً به دلیل وجود دارد. عوامل خارجی متعلق به نیروهای مسلح نیست.

کرمی با اشاره به اینکه جرایم نیروهای مسلح عمدتاً غیرعمد است و افزایش جرائم را نمی بینم و نظارت عمیقی نیز وجود دارد، گفت: بیش از 70 درصد پرونده های تشکیل شده در نیروهای مسلح کوم در چارچوب قانون رسیدگی می شود. دو هفته و منجر به نتیجه می شود.» اما موارد مهمی که نیاز به بررسی بیشتر دارند، روند رسیدگی را طولانی می کند.

وی افزود: تنها 29 پرونده بیش از 6 ماه است که برای جرایم نظامی مجازات سنگین تری نسبت به غیرنظامیان وجود دارد.



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید