جنایت بزرگ طالبان بر دانش‌آموزان دختر؛ یک ازدواج خشونت آمیز

جنایت بزرگ طالبان بر دانش‌آموزان دختر؛  یک ازدواج خشونت آمیز

فوزیه 17 ساله نزدیک به یک ماه است که مخفیانه در کابل زندگی می کند. این دانشجوی سال اول پزشکی در یک تماس ویدیویی از کابل به روزنامه الپایس گفت که در سن 29 سالگی ناگهان از سنبله خواسته شد که به بهانه امتحان به دانشگاه برود. وقتی فقط زنان جوان و طالبان را در آنجا دید، متوجه شد که این یک تله است.

روزنامه اسپانیایی El Pais مطالبی را در مورد تلاش طالبان برای وادار کردن دانشجویان دختر به ازدواج منتشر کرد.

به گزارش کانال مقاومت پنجشیر، فوزیه (نام مستعار)، دانشجوی پزشکی که مخفیانه در کابل زندگی می کند، گفت که طالبان دختران را بر اساس اطلاعات دانشجویان شناسایی کرده و آنها را مجبور به ازدواج می کنند.

فوزیه 17 ساله نزدیک به یک ماه است که مخفیانه در کابل زندگی می کند. این دانشجوی سال اول پزشکی در یک تماس ویدیویی از کابل به روزنامه الپایس گفت که در سن 29 سالگی ناگهان از سنبله خواسته شد که به بهانه امتحان به دانشگاه برود. وقتی فقط زنان جوان و طالبان را در آنجا دید، متوجه شد که این یک تله است.

پس از اینکه طالبان به دختران گفتند که دیگر نمی توانند به تحصیل خود ادامه دهند، “آنها شروع به انتخاب شاگردان مورد علاقه شان از جمله من کردند و به ما گفتند که باید با آنها ازدواج کنیم.”

فوزیه موفق شد از آنجا بگریزد و به خانه بازگردد، اما ساعاتی بعد نیروهای طالبان وارد خانه او شدند و از والدینش خواستند که دخترشان را به عقد طالبان درآورند. فوزیه معتقد است که طالبان نشانی خانه او را از اطلاعات شاگردش دریافت کرده اند.

خدیجه امین، یک روزنامه نگار افغان در تبعید در اسپانیا، به ال پایس تأیید کرد که “طالبان از اطلاعات شخصی در ثبت نام دانشگاه ها برای یافتن این زنان جوان استفاده می کنند.” امین همچنین گزارش هایی را از دیگر زنان افغان که تجارب مشابهی داشته اند تهیه کرده است.

طالبان بار اول نتوانست فوزیه را تصرف کند. پدرش مداخله کرد و به دلیل دفاع از دخترش به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در این درگیری از ناحیه پای فوزیا نیز آسیب دید. چند روز بعد پدر فوزیه با دیدن طالبان به خانه برگشت و فوزیه را با عجله از خانه بیرون آورد و پنهان کرد. طالبان از پدر فوزیه بازجویی کردند، اما او از افشای محل اختفای دخترش خودداری کرد. او را بردند و بعد از یک هفته با دست و پا شکسته و در کما به خانواده تحویل دادند.

فوزیا عکسی از پدرش که یک معلم 37 ساله است، به ال پایس فرستاد که روی تخت بیمارستان دراز کشیده و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است. قفسه سینه اش گود رفته و سرش باندپیچی شده است. مادر فوزیه نیز توسط طالبان مورد ضرب و شتم قرار گرفت و فرزند متولد نشده اش سقط شد.

خانواده فوزیه از ورود طالبان به خانه شان فیلم گرفتند. در این ویدئو، طالبان در کنار یک خودروی شاسی بلند سفید در مقابل خانه فوزیه ایستاده اند. مادر فوزیه طی آن تماس ویدیویی به ال پایس گفت که مردانی که در فیلم دیده می شوند وارد خانه آنها شده و از آنها بازجویی کردند.

فرار اکنون تنها گزینه فوزیه برای فرار از دست طالبان است. او به شدت خود را به خاطر اتفاقی که برای خانواده اش افتاده سرزنش می کند.

داستان فوزیه داستان نادری از سرنوشت تلخ زنان در افغانستان نیست. در ماه سنبله، دختر جوانی به نام الهه دلاورزی در چندین ویدئو که در توییتر منتشر شده بود، گفت که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و مجبور به ازدواج با قاری سعید هوستی، سخنگوی سابق وزارت داخله طالبان شده است.

دیدگاهتان را بنویسید