جنتی: اگر گرسنگان را سیر کنیم معجزه می کنیم/ امام علی(ع) طاقت فقر و محرومیت را نداشت

جنتی: اگر گرسنگان را سیر کنیم معجزه می کنیم/ امام علی(ع) طاقت فقر و محرومیت را نداشت

آیت الله سید احمد جنتی در نهمین اجلاس خبرگان دوره پنجم گفت: امیدوارم در این جلسه جمع بندی خوبی داشته باشیم که هم به خبرگان کمک می کند و هم اینکه آخر سال است و باید به فکر فقرا و فقیر باشیم. کسانی که نیستند. خوب».

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نه تنها باید گفت بلکه باید فکر کرد، آیه قرآن می گوید ما می شنویم و حرف می زنیم.

وی ادامه داد: خداوند به ما ایمان و علم عطا کند و آنچه در پایان سال باید در نظر بگیریم کلاس حذفی است.

آیت الله جنتی تاکید کرد: مردم محروم بسیار رنج می برند امام علی تحمل فقر و محرومیت را نداشت.

وی خطاب به اعضای خبرگان گفت: شما کمک می کنید اما این خیلی کم است، حکومت علوی که ما از آن صحبت می کنیم شکم گرسنه نیست. من نگران اقشار ضعیف جامعه و محرومان هستم، شرایط اقشار ضعیف جامعه مناسب نیست و باید به فکر آنها باشیم. افرادی را پیدا نکنید که در پایان سال غذای مناسبی ندارند. خداوند به کمیته امداد کمک کند که به این افراد کمک می کند، اما این خیلی کم است.

آیت الله جنتی گفت: امیدوارم بتوانیم راه علی را طی کنیم که راه سختی است که سخت گیری می خواهد اما آرزوی رسیدن به محرومان را داشته باشیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: امیدوارم رئیس جمهور به دست این مردم مستضعف و محروم هر چند که می دانند برسد.

آنچه ما می گوییم و تأکید می کنیم باید دارای مفاهیم کاربردی باشد و محدود به سخنرانی نباشد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در این شرایط اگر گرسنگان را سیر کنیم معجزه کرده ایم. وظیفه ما این است که به آنها غذا بدهیم و این حداقل است. باید برایشان لباس، درمان و سلامت فراهم کنیم، اما حداقل در آخر سال که همه خوشحال هستند و سفره های رنگارنگ می اندازند، یا شکم گرسنه نداریم یا آن را به حداقل می رسانیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم تا جایی که بتوانیم به قشر محروم توجه کنیم اولویت با ایتام است، ایتام و سادات که درمانده نیستند خانواده خانواده در اولویت هستند. امکانات ما بسیار محدود است، اما خداوند در حد توان به ما داده است.

دیدگاهتان را بنویسید