جنجال رشوه خواری نمایندگان ایران خودرو مجلس: ما انقلابی هستیم و رشوه نمی پذیریم!

جنجال رشوه خواری نمایندگان ایران خودرو مجلس: ما انقلابی هستیم و رشوه نمی پذیریم!

سخنان امام جمعه درباره رشوه دادن به مجلس با واکنش تند نمایندگان مجلس مواجه شد. امروز در جلسه مجلس برخی از نمایندگان با وجود تکذیب ادعای رشوه، خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد ائمه جمعه شدند.

چندی پیش حجه الاسلام والمسلمین محمدی امام جمعه شهرستان میانه با انتقاد از قوه قضائیه و شورای اسلامی آنها را به دلیل عملکرد ضعیف آنها محکوم کرد.

به گزارش رسانه ها، حجه الاسلام والمسلمین محمدی گفت: همه نمایندگان مجلس از دم تا پا با ایران خودرو وارد معامله می شوند و خودروی خودشان را می گیرند و دیگری کاری به هیچ کاری ندارد. من اعلام می کنم این کار رشوه است و حاضرم در هر دادگاهی به این ادعا پاسخ دهم. به همین دلیل خودروساز با هزینه 300 میلیون تومانی به این افراد غرور تحمیل می کند. چنین نماینده ای چگونه می تواند مدعی حقوق ملت باشد و از آن دفاع کند؟

امام جمعه میانه همچنین از قوه قضائیه و قوانین ضعیف آن انتقاد کرد و گفت: قوه قضائیه و مجلس وارد چنین بازی ای شده اند که وقتی زنی بعد از سال ها زندگی مشترک و جدایی وقتی حق خود را می خواهد شوهرش بلافاصله تمام دارایی خود را به او واگذار می کند. نام مادر.یا خواهرش این کار را می کند و دست زنش بی مال می ماند و دستگاه قضایی جرأت شنیدن حرف این شوهر را ندارد یا بو کشیدن اداره ثبت احوال چرا این کار قلابی را انجام دادی؟ ? علیرغم اینکه سازمان ثبت یک ساختار فرعی قوه قضائیه است. این قوانین هرگز دردی از مردم دوا نکرده و نیاز به اصلاح دارند. قوانین باید تغییر کند. این قوانین مربوط به سال 43 و 44 نمی تواند مشکل کارگر یا کارفرما را حل کند.

این سخنان امام جمعه با واکنش تند نمایندگان مواجه شد. امروز در جلسه مجلس برخی از نمایندگان با وجود تکذیب ادعای رشوه، خواستار نظارت بیشتر بر عملکرد ائمه جمعه شدند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 20 بهمن) شورای اسلامی طی تذکری شفاهی گفت: متأسفانه اخیراً یکی از ائمه جمعه اتهاماتی را به همه نمایندگان مجلس وارد کرد و امیدوارم این خبر نباشد. درست است، واقعی. اتهام رشوه برای نمایندگان مجلس خوب نیست و احترام به مومنان امری ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد.

یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی تصریح کرد: همه باید مراقب نظرات خود باشیم و هر خبری قطعی اعلام نشود. همه مردم وارد عمل شوند و امیدوارم هر چه زودتر این مشکل اصلاح شود و این مسائل از تریبون نماز جمعه مطرح نشود.

علی نیکزاد که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: البته طرح این مسائل علیه مجلس نامناسب بود چرا که بارها از سوی مقام معظم رهبری شورای اسلامی انقلابی خوانده شده است.همه ما تلاش می کنیم که بمانیم. انقلابی است و به مردم توصیه می کنیم قبل از طرح سوال تحقیق کنند، سکوت کنند و بدانند که سکویی مثل سکوی نماز جمعه بسیار مقدس است و نباید در این فضا توهین کرد.

مرتضی حسینی نماینده اعتدال گرا در شورای اسلامی دیروز (یکشنبه 9 بهمن ماه) در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: اخیراً امام جماعت یکی از شهرها همه نمایندگان مجلس را متهم به رشوه خواری کرد. و گفت همه نمایندگان مجلس رشوه خوار هستند آنها ایران خودرو هستند. این تهمت و افترا نه تنها بی تقوای محض و توهین آشکار به منتخبان مردم نیست، بلکه با بدیهی ترین اصول اخلاق، منطق و عقلانیت در تضاد است.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ حسینی بیان می کند: هیچ انسان خداترس و با ایمانی به کل مجموعه تهمت نمی زند. از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه می خواهیم که اجازه ندهد عده ای با بد زبانی خود مرزهای اخلاقی را زیر پا بگذارند و به مردم آموزش دهند که به جای تقوا از خطوط قرمز عبور کنند.

نماینده اعتدال گرایان در شورای اسلامی گفت: ضمن احترام به سخنان ائمه جمعه باید تاکید کنیم که متاسفانه برخی از ائمه جمعه نه تنها با دخالت های غیرکارشناسی و غیرسازنده و اظهارنظرهای غیرمسئولانه در حل مشکلات نقش دارند، بلکه بر آن می افزایند و تکمیل می کنند. در گفته های خود آنها هیچ مرزی را رعایت نمی کنند. بنابراین لازم است شورای سیاسی ائمه جمعه به صورت جدی این امر را مدیریت و کنترل کند.

دیدگاهتان را بنویسید