جنگ اقتصادی علیه ما شکست خورده است


ساعت: 18:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896957

رئیس جمهور روسیه گفت: جنگ اقتصادی علیه کشورش شکست خورده است و باید در برابر چالش های خارجی ابتکار عمل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه گفت که جنگ اقتصادی علیه کشورش به پیروزی رسیده است و لازم است در مواجهه با چالش‌های خارجی ابتکار عمل را به دست گیرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، پوتین در یک نشست اقتصادی گفت که روسیه علاوه بر پاسخ به اقدامات «خصمانه»، باید به حل مشکلات در مسیر توسعه نیز توجه کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از چالش‌های خارجی برای اقتصاد روسیه از جمله تحریم‌ها ناشی از سیاست‌های مسئولانه اقتصاد کلان در سال‌های اخیر بوده و باید برای مقابله با آن ابتکار عمل کرد.

رئیس جمهور روسیه در نشست اقتصادی در مسکو گفت: اکنون روسیه وضعیت اقتصادی بهتری نسبت به بسیاری از کشورهای گروه 20 دارد.

پوتین گفت: «جنگ اقتصادی علیه ما پیروز شد و انتظار می‌رود تورم روسیه تا پایان سال جاری به 12 درصد کاهش یابد».

رئیس جمهور روسیه با تاکید بر دوری از معاملات دلاری افزود: اقتصاد ما با روند نزولی و نزولی مواجه شد اما دولت توانست ثبات را به بازارها بازگرداند.

از زمان آغاز جنگ در اوکراین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا چندین دور تحریم‌های «بی‌سابقه» را علیه روسیه اعمال کرده‌اند و دولت کیف حمایت مالی و تسلیحاتی گسترده‌ای را ارائه کرده است.

با این حال، چین و هند اعلام کرده‌اند که با وجود تهدیدهای تحریم‌های آمریکا، به خرید نفت از روسیه ادامه خواهند داد. اندونزی نیز امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در حال بررسی خرید نفت از مسکو است.

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی در مصاحبه ای در پاسخ به این سوال که آیا اندونزی از روسیه نفت می خرد یا خیر، گفت: «ما همیشه به همه گزینه ها نگاه می کنیم. اگر از کشوری باشد و قیمت مناسب تری داشته باشد، بله.

دیدگاهتان را بنویسید