جنگ در اوکراین آغاز نابودی ابرقدرت هاست


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812745

«وقتی گرگ ها شکست می خورند، یکدیگر را می کشند و نابود می کنند، بنابراین جنگ در اوکراین آغاز این درگیری و نابودی ابرقدرت ها است. از سوی دیگر باید توان دفاعی خود را افزایش دهیم تا دشمن جرات نکند به کشور ما برسد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا صدرا نویسنده و مدرس دانشگاه تهران در گفت و گو با صبح توس گفت: جنگ های نیابتی را در منطقه به راه انداختند که این اقدام ابرقدرت ها با شهادت شهید سلیمانی و گسترش مدرسه ناکام ماند. مقاومت، و اکنون می بینیم که این ابرقدرت ها با خودشان درگیر شده اند.

وی افزود: در حال حاضر بحث اوکراین، اتحادیه اروپا و ناتو نیست، بلکه تقابل روسیه و آمریکاست و در واقع میدان نبرد این دو ابرقدرت در اوکراین است. زیرا قبل از آن، فعالیت های ناتو در افغانستان و علیه طالبان که کمترین تجهیزات نظامی را در اختیار داشتند، نشان می داد که این نیرو هیچ غلطی نمی تواند بکند.

صدرا با اشاره به اینکه اوکراین میدان نبرد ابرقدرت های جهانی است که درگیری را از خاورمیانه به خود اروپا منتقل می کنند، گفت: «وقتی گرگ ها می خواهند شکار کنند، همانطور که در جنگ نشان داده شد، کاملاً متحد می شوند. ایران عراق ما دیدیم که آمریکا و روسیه کاملاً علیه ایران متحد هستند، اما وقتی گرگ ها شکست می خورند، یکدیگر را می کشند و نابود می کنند، بنابراین جنگ در اوکراین آغاز این درگیری و نابودی ابرقدرت ها است.

در واقع خطری که امروز اوکراین با آن روبروست، متوجه همه کشورهایی است که به نوعی به غرب وابسته هستند، همچنین در مورد اوکراین، چندین سال است که او را به عنوان یکی از ابرقدرت های هسته ای جهان می بینیم.» هیچ کشوری جرأت نکرد به این کشور حمله کنید، اما امروز پس از خلع سلاح این کشور در برابر وعده های توخالی ابرقدرت ها، شاهد وضعیت بحرانی در اوکراین هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تقویت قدرت دفاعی مستلزم شجاعت دشمن است، گفت: اصل قدرت یک کشور مردم و مدیران آن هستند و سایر مولفه ها ابزار قدرت هستند تا زمانی که مردم در کنار دولت و دولت خود باشند. اگر دشمن قوی باشد باز هم شکست خواهد خورد، همانطور که در هشت سال دفاع مقدس و اشغال کامل افغانستان توسط روسیه و آمریکا در مقاطع مختلف شاهد بودیم.

صدرا با اشاره به اینکه از سوی دیگر باید ابزارهای زور مانند توان دفاعی خود را افزایش دهیم تا دشمن جرات دستیابی به کشورمان را نداشته باشد، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه به دنبال تجاوز نبوده و نمونه اش این است. تکثیر موشک‌ها: «زیرا این موشک‌ها به هزینه و فناوری بالایی نیاز دارند، اما تلفات غیرنظامیان را به صفر می‌رسانند.

مدرس دانشگاه تهران یادآور شد: همانطور که امام خمینی (ره) در مورد قدرت شرق و غرب فرمودند، سگ زرد برادر شغال است، اتکا به کارمندان خود را در اولویت قرار دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید