جنگ در اوکراین و منافع آمریکا

یکی دیگر از مقامات اروپایی نیز گفت: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از واشنگتن خواست تا نگرانی های اروپا را در این زمینه درک کند و به آن رسیدگی کند. آمریکایی‌ها یعنی دوستان ما تصمیماتی می‌گیرند که پیامدهای اقتصادی منفی آن فقط ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

با این حال سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تمام تقصیرها را به گردن روسیه انداخت و گفت که پوتین با توقف صادرات گاز برای اروپایی ها مشکل ایجاد کرده است.

با وجود افزایش صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا و عرضه آن به اروپا، کشورهای اروپایی گاز طبیعی را چهار برابر قیمتی که در ایالات متحده عرضه می شود، خریداری می کنند. این موضوع در مورد تسلیحات نظامی کشورهای اروپایی نیز صدق می کند.

کشورهای اروپایی با اسلحه و مهمات به اوکراین کمک کردند و اکنون برای پر کردن زرادخانه و زرادخانه خود باید قطعات و سلاح های نظامی مورد نیاز خود را بسیار گرانتر از قبل از آمریکا خریداری کنند.

کار به جایی رسید که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: اینکه آمریکا قیمت گاز صادراتی خود به اروپا را افزایش داده اصلا دوستانه نیست.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین از واشنگتن خواست با اروپایی ها صادق باشد و قیمت گاز صادراتی خود را کاهش دهد.

از سوی دیگر مقامات اروپایی هشدار داده اند که این رفتار ریاکارانه کاخ سفید به طور فزاینده ای فضای حاکم بر روابط دو طرف اقیانوس اطلس را مسموم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید