جهادگرانی که سفیران اندیشه انقلابی و خدمتگزار مردم هستند


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818637

جهادگران گروه جهادی خشتی جهادی 6 سال است که در مناطق فقیرنشین استان کرمانشاه و سایر استان های کشور خدمت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، گروه جهادی خشت های مهربانی یکی از گروه های شناخته شده استان کرمانشاه است که 6 سال است در روستاها و مناطق محروم استان فعالیت می کند.

لازم به ذکر است که دامنه فعالیت این مجموعه محدود به این استان نبوده و در رویکرد ملی همواره در مقاطع مختلف جهت کمک رسانی در سایر استان های کشور فعال بوده است.

ساخت و تعمیر منازل نیازمندان یکی از محوری ترین محورهای فعالیت این گروه جهادی است.

محمدجواد حاجه وند، مسئول واحد رسانه ای این گروه، هدف اصلی این جهادگر را تلاش برای رفع محرومیت های زیست محیطی و اجتماعی عنوان کرد.

وی در گفت و گو با مرصادنیوز در خصوص فعالیت های این گروه گفت: این گروه در راستای کمک به محرومان و محرومیت زدایی از پنجم اردیبهشت ماه سال 96 به صورت جهادی در استان کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد.


0e5ad32a f970 45dd b598 f8cb5a5fcfc1 خبر خاکستری

وی مهمترین وظیفه جهادگران را ترویج فرهنگ بسیجی و پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: ایجاد روحیه همکاری عمومی و ملی و همچنین تقویت امید در بین مردم به ویژه در مناطق فقیرنشین. ، از دیگر اهداف این گروه جهادی است.

خواجه وند جهادگران را سفیران اندیشه انقلابی و خادمان مردم معرفی کرد و تصریح کرد: گروه جهادی از همان ابتدای فعالیت خود به مناطق حاشیه شهر کرمانشاه از جمله جعفرآباد و مولا حسینی رفت و فعالیت های اجتماعی خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: در زلزله آبان 96 گروه جهادی آجر مهربان جزو اولین گروه هایی بود که به صورت آتش سوزی به منطقه اعزام شد و نزدیک به یک سال بود که در مناطق زلزله زده حضور داشت.

خواجه وند بخش مهمی از اقدامات این گروه در مناطق زلزله زده است. ساخت کانکس برای زلزله زدگان و حمایت از اشتغال پایدار خانواده های زلزله زده در این مناطق می افزاید: خرید 100 کانکس و ساخت 17 خانه در سرپل ذهاب و طلاس باباجانی از مهمترین اقدامات این گروه جهادی بود. زمین لرزه.

وی عمده فعالیت های گروه جهاد خشتی را ساخت خانه های روستایی عنوان کرد.

مسئول واحد رسانه گروه جهادی خشتای مهربانی گفت: از اوایل فروردین ماه سال 97 کمک های خود را در مناطق سیل زده استان لرستان آغاز کردیم و حدود دو ماه بود که اقدامات مختلف امدادی در آن مناطق اجرا شد. “

وی افزود: همچنین 20 دی ماه همان سال همزمان با وقوع سیل در سیستان و بلوچستان در پی دستور مقام معظم رهبری گروه های جهادی برای کمک به سیل زدگان؛ این گروه جهادی همان شب به منطقه سیل زده اعزام شد و خدمات مختلفی را به سیل زدگان ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در 2 روستای سیل زده شهرستان رودبار جنوبی استان کرمان ساخت 32 خانه برای سیل زدگان در دستور کار قرار گرفت که فاز اول آن در سال 1400 افتتاح شد.

خواجه وند گفت: اواخر سال 97 و همزمان با شیوع بیماری کرونا، کارگاه تولید دستگاه های پیشگیری از این ویروس با تایید دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شد. و … ساخته شد.

وی افزود: گروه جهادی آجر خوب به مدت 2 ماه تولید این اقلام را به صورت شبانه روزی آغاز کرد که خطوط تولید اقلام در سراسر کشور به تولید انبوه رسید.

خواجه وند گفت: به دنبال بیانات مقام معظم رهبری در سال 1378 جنبش ایران همدل در سراسر کشور آغاز شده و ما نیز به این حرکت ملی پیوسته ایم.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس با اهدای بیش از پنج هزار بسته معیشتی در چندین نوبت و اهدای کارت هدیه به خانواده های آسیب دیده ایستادیم.


1455eac5 571d 4935 baf7 e3f6e7fd7f26 خبر خاکستری

خواجه‌ند بیان می‌کند: تابستان سال 1400 پس از بحران کم‌آبی در استان خوزستان به‌ویژه شهرستان‌های شادگان و هویزه به خوزستان سفر کردیم و به مدت 14 روز در تهیه مخازن آب و خرید آب معدنی به مردم خدمات رسانی کردیم.

وی همچنین از تشکیل و راه اندازی کارگروه کودک و نوجوان مهربانی خبر داد و اعلام کرد: بر این اساس برنامه های مختلفی از جمله جشن ها، برپایی اردوهای مختلف از جمله استخر، سینما، رستوران و … اجرا می شود. برای کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفته است: «این یک گروه جهادی است.

مسئول واحد رسانه گروه جهاد آجر خوب در پایان با اشاره به آخرین برنامه این گروه افزود: محرومیت زدایی معلولان در نوروز امسال در اردوی جهادی 4 روز و نیم آغاز شد. و تا دو ماه دیگر به این خانواده تحویل داده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید