جهاد تبیین و امید آفرینی باید دغدغه همه بسیجیان باشد


ساعت: 19:02
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913841

پورشمسی معاون بازرسی کل سپاه گفت: جهاد تبیین و امید باید دغدغه همه بسیجیان باشد و در این راستا گام های موثری برداشته شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سردار رضا پورشمسی عصر امروز در جمع چند هزار نفری بسیجیان استان یزد با بیان اینکه هفته بسیج یادآور حوادث تلخ و شیرینی است که در طول تاریخ انقلاب اسلامی رخ داده است، اظهار داشت: این هفته بسیج را به یادگار گذاشته است. تحمیل شد، بسیجیان جان خود را خالصانه داده اند و با سربلندی همه این میدان ها را ترک کردند.

وی ادامه داد: بسیج در دفاع مقدس مانند همه ماموریت هایی که بر عهده آنها گذاشته شد، موفق شدند حجم زیادی از مناطق اشغالی را آزاد کنند و در این زمینه معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند بسیج مردمی خاص بود. زمان خود و در حوادث بعدی این ادعای امام خمینی ثابت شد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) که نهضت خود را از سال 42 آغاز کرد به افرادی امیدوار بود که در سال های آینده اتفاقات بزرگی را رقم بزنند، تصریح کرد: در زمان رژیم پهلوی که غربی ها تصمیم گرفتند رضا کالدر را بسازند. برای قوی بودن، مدرنیته دومین جریان وحشتناکی بود که شاه ملعون وارد سبک زندگی مردم ایران کرد.

وی ادامه داد: رضاشاه وقتی زندگی بی خدای غرب را دید، دچار وسواس شد و برای اجرای آن در ایران تلاش کرد و جنایات زیادی مرتکب شد، اما امام خمینی (ره) با حمایت بسیجیان توانست در مقابل این حملات مقاومت کند.

پورشمسی با اشاره به اینکه در جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ اقتصادی با حضور بسیجیان پاسخ کوبنده به دشمنان داده می شود و بسیاری از مشکلات از صحنه برداشته می شود، جنگی به نام جنگ حزبی را آغاز کردند.

جانشین بازرسی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که دلیل موفقیت آنها در ایران تغییر ذهنیت جوانان و این باور است که منشأ مشکلات اسلام نفوذ در داخل است. پهلوی رژیم قدرتمندی بود زیرا بیش از 9 میلیون ایرانی در جنگ جهانی اول و نزدیک به 5 میلیون ایرانی در جنگ جهانی دوم جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: در آن زمان که صحبت از اسلام و انقلاب نبود، اما در دوران دفاع مقدس در شرایطی که بیش از 37 کشور در مقابل ما قرار داشتند، توانستیم با رشادت ها و رشادت های بسیجیان پیروز شویم. حالا مدعیان جنگ باید پاسخ دهند که چرا در جنگ جهانی اول و دوم نتوانستیم پیروز شویم، اما در دفاع مقدس و در شرایطی که دنیا پیش روی ما بود پیروز شدیم؟

سردار پورشمسی با تاکید بر اینکه اگر غربی ها مدعی مدرنیته در کشور هستند چرا مخالف انرژی صلح آمیز هسته ای و پیشرفت پزشکی ایران هستند، تصریح کرد: باید بررسی شود که در زمانی که شعارهای اسلامی نداشتیم چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشتیم و در کجا بودیم. دنیا اما امروز با شعارهای اسلامی در حوزه علمی، هسته ای، موشکی، نانو و… جایگاه ما چیست؟

معاون بازرسی کل سپاه پاسداران با اشاره به بیانات مختلف مقام معظم رهبری از ابتدای سال جاری تاکنون تصریح کرد: جوانان باهوش و فهیم باید در سخنان رهبری تأمل کنند و سخنان ایشان مبنی بر افشای اکاذیب و جنگ روانی را روشن کنند. دشمن .

وی افزود: در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع بسیجیان، برای استفاده از سرمایه ایمان برای انجام عمل صالح، توجه جوانان بسیجی و ترویج امید در جامعه مهم است.

فرمانده سابق سپاه الغدیر در پایان گفت: جهاد تبیین و امید آفرینی باید دغدغه همه بسیجیان باشد و در این راستا گام های موثری برداشته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید