جهاد طباین را باید گفتمان کرد/ در گام دوم انقلاب نیازمند تحول در عرصه فرهنگی هستیم.


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810232

حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر اینکه جهاد تبیین را باید گفتمان کرد، گفت: در گام دوم انقلاب نیازمند تحول در حوزه فرهنگی هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در حاشیه مراسم معارفه معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی این اداره کل در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: یکی از خواسته های ائمه اطهار(ع) است. انقلاب اسلامی و حوزه آموزش و پرورش، نظام آموزشی، نظامی، بهداشتی و درمانی و تحول فرهنگی فرهنگی است و در گذشته فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: گاهی گفته می شود که اصلا در حوزه فرهنگی فعالیتی انجام نشده است که درست نیست. البته به اندازه ای که سیستم به آن توجه دارد کار بهینه انجام نمی شود و باید از نظر کمی و کیفی کار بیشتری انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند تحول در عرصه فرهنگی هستیم، گفت: حوزه فرهنگی بسیار مهم و جدی است که با توجه به شرایط، مقتضیات و امکانات نیاز به توجه بیشتری داشت.

حجت الاسلام انصاری راد همچنین تاکید کرد: ایجاد تحول فرهنگی نیازمند مولفه های متعددی از جمله حوزه فرهنگی یا بوم شناسی تبلیغاتی، مخاطب، نیازسنجی بر اساس مقتضیات و شرایط، رصد و شناسایی ظرفیت ها، منابع و امکانات و سپس تشکیل اتاق جایگاه است. وی گفت: اگر بخواهیم کاری در حوزه انجام دهیم، ابتدا باید حوزه فرهنگی را بشناسیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: موضوع دوم شناخت نظام اولویت هایی است که باید بر اساس این نظام برنامه ریزی شود نه نظام مورد نظر مدیران یا کارشناسان.

وی آمار و تعدیل روش ها و استفاده از روش های نوین، گفتمان سازی و جریان سازی فرهنگی را از دیگر مولفه های کار در حوزه برشمرد و گفت: تبلیغ باید جریان ساز، گفتمان سازی و فضاسازی باشد. مبلغان این کار را انجام داده اند. کار آنها در چهار دهه گذشته است، اما تبلیغات ما نیاز به جریان سازی دارد و تبلیغات باید گفتمان سازی کند و در جامعه موثر باشد.

حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر افزایش دانش عمومی از طریق جهاد، تصریح کرد: در غیر این صورت به تدریج مردم از نظام مقدس و انقلاب اسلامی ناامید می شوند و تبلیغات مخالفان انقلاب گسترش می یابد. جهاد تبیینی باید به عنوان یک گفتمان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در ادامه سخنان خود گفت: برنامه ریزی، اجرا، هدایت و هدایت فعالیت های فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی به سرپرستی معاونت فرهنگی و … تحت پوشش معاونت قرار دارد. . و این معاونت نیازمند کمک همه کارشناسان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید