جهاد و مبارزه مستمر یک اصل ثابت و بدون وقفه است


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 1401/02/30
کد خبر: 1840133

نماینده ولی فقیه پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

سخنگوی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه جهاد در زندگی مؤمنان خدشه ناپذیر است، گفت: جهاد و مبارزه مستمر یک اصل ثابت و خدشه ناپذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران (30 اردیبهشت) در دانشگاه تهران گفت: غیر ممکن است. عرصه های جهاد ممکن است تغییر کند و در دوره های مختلف جهاد ما جهاد با جان، مال، زبان، جهاد علمی یا جهاد رسمی باشد، اما مهم این است که جهاد، جهاد در تمام عمر مؤمن است. زیرا استقامت در راه راست و حرکت در راه راست همواره با دشمنان و راهزنان روبروست.

حاجی صادقی با بیان اینکه این زمان هیچ گاه بدون دشمن نیست، گفت: دشمنان دین خدا هرگز دین مسلمانان و نهضت و آزادی و استقلال فکری آنان را تحمل نمی کنند. برای همین است که خداوند فرمود این سنت الهی است که ما همیشه جبهه باطل در مقابل جبهه حق داریم.

وی با اشاره به جنگ همیشگی دشمنان دین خدا با مسلمانان، تاکید کرد: قرآن به ما می گوید مبارزه دشمنان ما با ما بالاتر از دین است و می خواهند دین ما را بگیرند. مشکل آنها این است که ما زیر سلطه و فرمان آنها نمی افتیم.

سخنگوی فرماندهی معظم کل قوا گفت: جهاد در زندگی مؤمن ثابت است و هر روز و هر لحظه موارد او تغییر می کند. امت در پرتو این جهاد نه تنها به قدرت و سربلندی دست می یابند و در مسیر درست حرکت می کنند، بلکه برخی از انسان های برگزیده نیز به هدف مورد نظر که همان شهادت است می رسند. شهادت لطفی است که خداوند به برگزیدگان خود می دهد.

حاجی صادقی با تاکید بر اینکه شهدا نه تنها زنده نیستند بلکه در حال احیا هستند، ادامه داد: بر این اساس رهبر معظم انقلاب دستور برگزاری کنگره و مراسم شهدا را دادند. وقتی این دستور را دادند، هیچکس به عظمت و تأثیرگذاری و تأثیر آن توجه چندانی نکرد.

وی افزود: همانطور که کنگره های شهدا در هر استان و قشری برگزار شد، شاهد تاثیرات باورنکردنی آن بودیم. در این دیدارها نه تنها خانواده شهدا مورد ارزیابی قرار می گیرند، بلکه زندگی شهدا نیز در این دیدارها کسب می شود. بر همین اساس، کنگره ها یکی پس از دیگری برگزار شد و سرانجام نوبت به شهدای روحانیت و طلاب حوزه های علمیه رسید; کسانی که نه تنها در دفاع مقدس که در همه صحنه ها شهدای بزرگی تقدیم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید