جهاد کار مشکل گشاست/ رونمایی از «سند انتظار» آموزش و پرورش


ساعت: 10:27
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918576

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: کار جهادی ها کار حل مشکل است، همان طور که مسئولیت ستاد جهادگران حل مشکل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیدرضا خانمحمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در اولین گردهمایی بزرگ جهاد آموزش و پرورش با عنوان «جهادگران تربیتی» گفت: اکنون هشت کارگروه داریم. ادبیات این اردو، ادبیات نو است. اگر بر اساس آنچه در آیین نامه آمده نبود، 100 سال دیگر نمی توانیم با رویکرد جهادی وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه اگر خدا بخواهد با هر استان به طور جداگانه جلسه ای تشکیل می شود و بر اساس آن سند معوق استخراج و برنامه ریزی می شود، تصریح کرد: اصل نظام بر عدالت است و عدالت اعطای حق به استان است. برحق باید به دانش آموزی که استعداد دارد توجه شود. عدالت شعار نظام نیست، ما بخشی از این انقلابی هستیم که قرار است انقلاب ما درباره آن باشد. چرا باید شناسنامه دانشجویی که باید برای امرار معاش کار کند با من یکی باشد؟

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس «جامع» و «فعالیت در جایی که دشمن حضور دارد» را دو ویژگی کار جهادی برشمرد و گفت: جهاد زمانی می آید که دشمن آماده شده و حمله کرده است. از دانش آموزان گرفته تا خیرین مدرسه یار و مسئولان و غیره همه ما در یک جبهه برای یک عملیات بسیار بزرگ بودیم. عمر این کمپ چندان طولانی نیست، این کار با دستور وزیر آموزش و پرورش از برج یازدهم آغاز شد. این نگاه جهادی است که راه را باز می کند وگرنه اعتبار ما مشخص است و در حد اعتبار خود عمل می کنیم.


خان محمدی با بیان اینکه کار جهادی به معنای حرکت در همه جهات است، یادآور شد: وقتی یک جوان 13 ساله در میان ما باشد، وقتی جانبازانی که از جان و مال خود گذشتند، در میان ما باشند، وقتی بچه های جهادی که اهل این کشور هستند به نقاط دیگر مهاجرت کرده اند. کشور و در میان ما هستند، یعنی اولین ویژگی کار جهادی در فعالیت ما اتفاق افتاد.

وی با طرح این سوال که نقش ما چیست؟ وی افزود: نقش ما این است که بتوانیم با حفظ ساختارهای آموزش و پرورش که بسیار قوی و کارساز است، با رویکرد جهادی و انسجام همه کسانی که می خواهند در این عملیات شرکت کنند تا به اهداف مورد انتظار دست پیدا کنند، کار بزرگی انجام دهیم. .

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس معتقد است که کار جهادی کار مشکل گشا است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه بر عهده قرارگاه جهاد است رفع مشکل است. برای حل مشکل باید آن را به طور دقیق شناسایی و مشکلات را اولویت بندی کنیم. سامانه ای نیز راه اندازی شده است که باید به زودی عملیاتی شود. این سیستم برای تشکیل یک جبهه متحد ایجاد شد تا همه یکدیگر را بشناسند. مثلاً اگر در فلان نقطه کشور باشم، می توانم گروه جهادی و خیرین را در این سیستم ببینم و برای عملیات بزرگ جهادی همدیگر را پیدا کنم. از سوی دیگر کمپین «همه حاضرند» را نیز راه اندازی کرده ایم تا کار مردم را در این راستا شکل دهیم.

خان محمدی در پایان سخنان خود تاکید کرد: نظام آموزش و پرورش نیاز به کار بسیار تخصصی دارد و ما هیچ کمبودی در امر مراقبت از نظام نداریم. بنیادهای حاکمیتی مانند بنیاد علوی در این مسیر مسئولیتی ندارند اما با ما هستند. ارتقاء با رویکرد جهادی یکی از کارهای مهمی است که باید انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید