«جهش تحصیلی» مورد تایید کارشناسان آموزشی نیست/ ارزیابی جهش تحصیلی تا 20 مرداد ادامه دارد.


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878006

رئیس اداره آموزش و پرورش انحصاری استان کرمانشاه این موضوع را مطرح کرد؛

علی محمد بیگی گفت: جهش تحصیلی از نظر علمی و تخصصی برای دانشجویان توصیه نشده و مورد تایید قرار نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی محمد بیعی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز با بیان اینکه سالانه متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد متفاوت است، اظهار کرد: سال گذشته 305 دانش آموز در استان کرمانشاه متقاضی تحصیل با کیفیت بودند.

رئیس اداره آموزش و پرورش فوق العاده اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در نهایت درصد بسیار کمی از داوطلبان واجد شرایط جهش تحصیلی انتخاب شدند، گفت: داوطلبان تا 20 مردادماه فرصت دارند با استناد به مراکز تخصصی سنجش سلامت اقدامات لازم را برای جهش تحصیلی فرزندتان انجام دهید.

وی یادآور شد: دانش آموزانی که بخواهند پرش چند کلاسه یا برای بار دوم پرش کنند در کمیته های تخصصی ویژه مورد بررسی قرار می گیرند.

محمد بیگی به روند پرش و حریم دانش آموزی در سال جاری اشاره کرد و گفت: از امسال اولیای دانش آموزان متقاضی پرش و مرزبندی باید ابتدا درخواست کتبی خود را به همراه کارنامه دانش آموز خود برای پرش به مدرسه ارائه کنند. سالهای تحصیلی گذشته نظر معلم در صورت احراز شرایط جهش تحصیلی دانش آموز به تایید کمیته های تخصصی آموزشی اشاره دارد.

وی با اشاره به اینکه جهش تحصیلی از نظر علمی و کارشناسی برای دانش آموزان توصیه نمی شود و مورد تایید نیست، خاطرنشان کرد: اصرار خانواده ها آموزش و پرورش را مجبور به انجام این کار کرده است.

این مسئول اضافه کرد: در جهش تحصیلی دانش آموز در کنار دانش آموزانی قرار می گیرد که از نظر اجتماعی و جسمی سن بالاتری دارند و این امر دانش آموز جهش یافته را در برخورد با گروه همسالان به چالش می کشد که می تواند اثرات منفی بسیاری داشته باشد. بلوغ دانش آموز بنابراین، روال عادی تمرین تایید شده است.

محمد بیگی در پایان تاکید کرد: جهش در یادگیری دانش آموزان می تواند منجر به ترک تحصیل دانش آموز شود. در حالی که طبق مطالعات تخصصی قابل قبول نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید