جواد نکونام سرمربی پرتغالی سپاهان را شست

جواد نکونام سرمربی پرتغالی سپاهان را شست

جواد نکونام پس از شکست خانگی یک بر صفر مقابل سپاهان اصفهان در نشست خبری اظهار داشت: هفته گذشته تکرار کردم این بازی است که با کوچکترین اشتباه مجازات می شویم و در نهایت 3 امتیاز را از دست می دهیم. دیدید که امروز نیروهای ما بدون حمله و بدون گل پیروز شدند. چند توپ گل نشد، نمی دانم چطور گل نشد، توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و حالا صحنه ها را دیدم، خنده دار است که آن توپ ها گل نشد.

وی افزود: توپ هایی که یکی دو قدم با دروازه فاصله داشت، گل نشد، نمی دانم چطور شد، شلوغ بود، تیم ما خوب بازی کرد. من بازی های سپاهان را دیده بودم، همه تیم هایی که مقابل سپاهان بازی کردند تسلیم این تیم شدند اما واقعا خوب بازی کردیم. ما باید حداقل دو گل به این تیم می زدیم، اما فوتبال همین است، زیبایی اش همین است. اما زشتی فوتبال را امروز دیدیم و به خاطر یک اشتباه و یک لحظه بی دقتی بازی را باختیم. اما در یک صحنه از بازی اشتباهی رخ می دهد که خنده دار است، حالا کاری نداریم که داخل 18 قدم باشد یا بیرون، اما زاهدی فر داور مسابقه به سود سپاهان اشتباه می کند. برو ببین خنده داره، حریف بیرون میاد، وقت تلف می کنه، مربی حریف به بازیکنش میگه روی زمین بخواب، تیم ما هم پنج تعویض انجام داد، حریف هم پنج تعویض انجام داد، اما فقط پنج دقیقه وقت اضافه حساب میشه. اما در دیدار با تراکتورسازی 9 دقیقه وقت اضافه گرفته می شود و 10 دقیقه گل می زنیم.

نکونام گفت: در فوتبال اگر می خواهید برنده شوید و نتیجه بگیرید باید به خیلی چیزها فکر کنید و کنترل کنید. من در بازی قبلی به باشگاه گفتم می توانید بپرسید. به آقای فتاحی گفتم هم در این بازی و هم در بازی تراکتورسازی مشکل داریم. من امروز هم گفتم که با زاهدی فر مشکل داریم، مگر می شود زاهدی فر در یک نیم فصل سه بازی برای ما انجام دهد؟ قضاوت هایی که او در اینجا انجام داد به دلیل اشتباهاتی که انجام داد بحث برانگیز است. او امروز علنا ​​نشان داد که با تیم فولاد مشکل دارد. بعد مربی محترم حریف به بازیکنش می گوید روی زمین بخواب و وقتت را تلف کن، کلاس می شود. اما وقتی جواد نکونام بازیکن زمین می افتد، می شود لجن ضد فوتبال، امروز دیدی سپاهان چه کرد، اصلا خنده دار بود. اتفاقاتی که افتاد همچنان روی زمین می خوابید.

وی افزود: یک بطری آب روی زمین افتاد حالا نمی دانم چه چیزی پرتاب شده که کاملا اشتباه بوده است. اما به دلیل مشغله کاری و اتلاف وقت تیم را از نیمکت سپاهان کنار کشیدند. به بازیکنشان گفتند روی زمین بخواب، برانکارد آوردند، نگذاشتند بیرون. این کاری است که توپ های گلی در فوتبال ایران انجام می دهند. هیچ مربی نمی تواند بگوید که اینطور نیست. هیچ مربی نمی تواند بگوید این فوتبال ایران است، برای برد باید جنگید، باید با داور کمیته انضباطی مبارزه کرد، فوتبال ما فقط جنگ و دعوا است. امروز همه دیدیم که سران جدول با این قیمت و شرایط وقت تلف می کنند. آنها می خواهند فوتبال را ببرند. دو تیم با هم رقابت می کنند، یک تیم باید برنده شود، هیچ اتفاق دیگری نمی افتد. یکی از دو تیم باید برنده بازی باشد. در مورد داوری بازی با باشگاه صحبت کردم، باشگاه باید در این زمینه قوی تر عمل کند زیرا در فوتبال هیچکس به فولاد خوزستان اهمیت نمی دهد. فوتبال برای 4-5 تیم است که همه چیز در آن اتفاق می افتد و همه چیز تحت کنترل است. حرکات و صحبت هایی که مربیان دیگر می کنند، اینجا برای ما تصمیم می گیرند و در میانه زمین اجرا می کنند. ببینید در فوتبال ما چه می گذرد، مربیان دیگر چه می کنند. کاملا مسخره یک بازی بردیم، یک هفته ما را تعویض کردند.

سرمربی فولاد خوزستان گفت: وقتی می باختی دیگر غصه نمی خوری، تمام هفته ما را مشغول کردند، برو، بیا، این کار را بکن، آن کار را بکن، بعد زنگ می زنند و عذرخواهی می کنند. امیدوارم اتفاقی که افتاد باعث شود ما کنترل بیشتری داشته باشیم چون دیدید که تیم تا دقیقه 100 هفته گذشته چگونه شکست خورد، امروز هم دیدید که چه اتفاقی افتاد. در فوتبال همه چیز در زمین نیست، رسانه ها، داور، کمیته انضباطی، فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، همه تیم ها این کار را می کنند. همه تیم ها جنگ، نبرد، برنامه ریزی و همه چیز دارند. هیچ کس نمی تواند بگوید این اتفاق برای من نمی افتد. تیم من سخت کار کرد، واقعا از بازیکنانم ممنونم، آنها خیلی خوب بازی کردند. سپاهان اینجا بدون شانس شکست خورد. گفتم حتی برای کوچکترین اشتباهی هم می توان مجازات شد و این اتفاق افتاد. یک روز قبل از بازی به ما گفتند عارف آقاسی چهار کارت زرد گرفته است، ایوب را نداریم و او مصدوم شده است. در دفاع میانی فقط حزباوی و نژادمهدی را برای استفاده داشتیم. آنها کار خوبی کردند، اما جوان بازی کردن منجر به اتفاقاتی می شود که بعداً اتفاق می افتد، این مشکلی نیست، این مسئولیت من است. به همین دلیل فوتبال تا 10 سال آینده دو مدافع میانی خواهد داشت، عارف آقاسی و حزباوی که 24 و 19 ساله هستند، می توانند سال ها و سال ها برای ایران بازی کنند. این باعث خوشحالی من می شود. به بازیکنانم خسته نباشید می گویم. متاسفانه سه امتیاز بازی را از دست دادیم.

وی در مورد نحوه ادامه لیگ و همچنین بازی با الفیصله عربستان گفت: من همیشه حقیقت را گفته ام که شرایط ما ایده آل نیست. ما نمی توانیم مهاجم را عوض کنیم، دستیار نداریم، شرایط خوبی نداریم. چیزی نیست که باشگاه بخواهد یک مهاجم بیاورد. باید مهاجم می آوردیم اما در نیم فصل با اتفاقاتی که افتاد فقط گفتند باید هزینه ها را مدیریت کرد. به باشگاه هم اعلام کردم وقتی مدیریت بخواهد هزینه کند این اتفاق می افتد. وقتی بازیکنی مصدوم می شود از لیست حذف می شود، در فوتبال این اتفاق می افتد، لیست ما سه جای خالی داشت، سه بازیکن مصدوم را تعویض کردیم، مجبور شدیم بازیکن بگیریم و نتوانستیم این کار را انجام دهیم و باید کمک پیدا کنیم. اما وقتی باشگاه به من گفت باید هزینه ها را مدیریت کنیم و برای جذب بازیکن مشکل داشتیم، به باشگاه گفتم مشکلی نیست، تیم نمی تواند در سه جبهه بجنگد و باشگاه هیچ توقعی از من ندارد. شرایط الان در تیم به گونه ای است که باید به تیم ثبات بدهیم و بازی های خوب و قابل قبولی انجام دهیم و دلیل موفقیت ما همین است. درست است که 2-3 بازیکن گرفتیم اما در شرایطی که به مهاجم نیاز داشتیم نتوانستیم کاری را که باید انجام می دادیم. دفاع متوسط ​​و بازیکنان خارجی سپاهان را خودتان دیدید. Beads of Influence در حال حاضر موثر هستند.

نکونام درباره اینکه بعد از دقیقه 50 هواداران شروع به شعار دادن کردند، گفت: به نظر همه احترام می گذارم. شغل من مربیگری است. در فولاد دو جام بردم. دو بار به آسیا رفتیم. ما کار خود را انجام می دهیم. ما توقع نداریم کسی از ما تشکر کند و ما از کسی انتظار نداریم که از ما تشکر کند.” و بپذیریم، این فوتبال است، من فراز و نشیب های زیادی دیده ام. هنوز زود است، ما با هم صحبت خواهیم کرد. کمی بعد.

وی درباره اینکه هواداران از فولاد توقع فوتبال هجومی دارند، گفت: شما با آنچه دارید فوتبال بازی می کنید. اینکه من در بزرگسالی بازی کنم، در کودکی یا به عنوان یک امید، در نهایت باید تصمیم بگیرید. هوادار احساسی حرف می زند، فوتبال منطق دارد. اگر بخواهید تهاجمی بازی کنید چه؟ سپاهان امروز چطور بازی کرد؟ جواب سوالت رو گرفتی این از اول است؛ سپاهان دفاع کرد، کشت و بازی را خواباند و سه امتیاز را گرفت. پس فوتبال قوانین خاص خودش را دارد. درباره سپاهانی ها صحبت می کنیم که سال ها برای قهرمانی در جام حذفی برنامه ریزی کرده اند اما هنوز قهرمان لیگ نشده اند، این را می دانید.

نکونام درباره آرامش نیمکت گفت: امروز نیمکت حریف را دیدی، نیمکت پرسپولیس، استقلال و سایر تیم ها را دیدی، همه را دیدیم. نکونام به هیچکس احترام نمی گذارد، او کار خودش را می کند. او برای حق تیمش با همه می جنگد، این چیزی است که خیلی ها دوست ندارند، چون جواد معروف نیست، در این موفقیت موفق است، باید دشمن داشته باشد، مهم نیست، من دشمنان زیادی دارم، پس آیا آنها شایسته احترام هستند من 6 سال است که تمرین می کنم، از اولین تیمی که در آن تمرین کردم تا الان همیشه موفق بوده ام. من هر سال موفق بوده ام. این فوتبال است. هر سال موفق می شوم و هر سال جام می برم. فوتبال اصلا اینطور نیست. فوتبال منطقی است، دشمنان هم منتظرند، اگر فولاد نتیجه نگرفت، صبر کنند. این فوتبال است. تیم های بزرگ دنیا را ببینید، تیم های محلی را هم ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید