جوان ترین استان کشور، محروم از زیرساخت های مناسب ورزشی


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916330

فقر زیرساختی در بخش جنوب شرقی کشور گسترده است.

این در حالی است که سیستان و بلوچستان یکی از جوان ترین استان های کشور به شمار می رود که از زیرساخت های ورزشی خالی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اشرامون، امروزه ورزش به عنوان پدیده ای بسیار مهم در عرصه های مختلف سیاسی، دیپلماتیک، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مورد توجه کشورها قرار گرفته است.

ورزش و فعالیت بدنی برای سلامتی، نشاط و شادابی ضروری است و این مقوله مهم باید در کنار سایر فعالیت ها قرار گیرد تا جامعه ای سالم و با نشاط داشته باشیم.


سیستان و بلوچستان استانی بسیار ورزشی است به طوری که بیشتر جمعیت آن اعم از زن و مرد، کودک، نوجوان، جوان، میانسال و گاهی بزرگسالان به ورزش علاقه مند هستند.


این استان به دلیل وسعت و آب و هوای متنوع، استعدادهای زیادی در رشته های مختلف ورزشی دارد که باید با برنامه ریزی مناسب شناسایی و شکوفا شود.


در پرتو نظام مقدس جمهوری اسلامی با همه این افتخارات در عرصه ورزش شاهد درخشش ورزشکاران این کشور در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی هستیم اما این استان از نظر ورزشی فاقد توسعه لازم است. زیر ساخت.

سیستان و بلوچستان از نظر تامین زیرساخت های ورزشی ضعیف هستند


عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از نظر تامین زیرساخت های ورزشی ضعیف است، از پیگیری سوال وزیر ورزش و جوانان در خصوص توزیع اماکن ورزشی خبر داد. و منابع در مناطق محروم .

وی در خصوص سوال خود از وزیر ورزش و جوانان گفت: اهمیت نقش ورزش در سلامت جسم و روان بر هیچکس پوشیده نیست و قطعا فعالیت های ورزشی هدفمند می تواند آینده کشور را با نشاط، سلامت اجتماعی و قهرمانی رقم بزند. .


درخشان تصریح کرد: یکی از مهم ترین عواملی که از بروز ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری می کند و همچنین از گرایش به اعتیاد در نوجوانان و جوانان جلوگیری می کند ورزش و گسترش فضاهای ورزشی است و متاسفانه سیستان و بلوچستان از نظر تامین زیرساخت های ورزشی و توسعه ضعیف است. سرانه ورزش در سرتاسر منطقه بسیار پایین است بنابراین به یک مشکل بزرگ برای ورزشکاران و جوانان تبدیل شده است.


وی تصریح کرد: در صحن علنی مجلس از وزیر ورزش و جوانان درخواست کردم با توجه به اینکه حوزه انتخابیه من از نظر ورزش قهرمانی جایگاه خوبی دارد، انتظار می رود با توسعه پایگاه ورزش و زیرساخت ها، فعالیت ورزشکاران و شناسایی استعدادهای ورزشی در این زمینه باید تضمین شود.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: الان هم از وزیر ورزش و جوانان این سوال وجود دارد که چه زمانی شاهد توزیع عادلانه امکانات و منابع ورزشی در مناطق محروم خواهیم بود تا اینکه ایرانشهر، سرباز، راسک. , حوزه های انتخابیه بمپور . دلقان، فنوج، لاشار، بنت، اشار و اهوران به دلیل کمبود شدید فضا برای ورزش و اتاق خواب باید از میزبانی مسابقات استانی غافل شوند. سالن های مجتمع فرسوده شهید چمران تا کی در گرمای طاقت فرسای منطقه محروم بدون تجهیزات اولیه سرمایشی می ماند؟


وی گفت: پیگیر این بودم که چرا ورزشکاران این نقطه از کشور باید از حداقل استانداردها در سالن ها محروم شوند و انتظار دارم پاسخ قانع کننده ای بدهد و راه حلی برای این مشکل بدهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید