جوان ترین و پرحاشیه ترین انتصابات را در وزارت علوم داریم/ فارغ التحصیلان به جمع بیکاران اضافه می شوند

وی با اشاره به مهم ترین خلأ موجود در دانشگاه ها افزود: دانشگاه ها در گذشته هیچ ارتباطی با جامعه نداشتند که با رویکرد جدید این مراکز پژوهشی، مسئله محور یعنی پرداختن به مسائل اجتماعی می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: بخشی از حل مشکلات مربوط به صنعت است و توسعه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری از برنامه های ویژه این وزارتخانه است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در واقع تا امروز بحث فناوری در وزارتخانه مغفول مانده است و وزیر در اولین اقدام خود معاونت فناوری را ایجاد کرد زیرا در حوزه سیاست گذاری فناوری و معاون رئیس جمهور هیچ اتفاقی نیفتاده است. . برای فناوری او انجام می دهد.

فرحی ادامه داد: در شرایط فعلی پیگیر احیای معاونت فناوری بوده ایم و با مجوزی که از دولت گرفته ایم توانسته ایم این معاونت را راه اندازی کنیم و در تلاش هستیم تا بودجه ای برای این معاونت تامین کنیم. به او.”

وزارت علوم سامانه ثبت نیازهای جامعه را راه اندازی کرد

وی افزود: در حوزه امور اجتماعی در هر دانشگاه به رئیس و هیات مدیره ماموریت داده شده است که یک اعتماد مغزی برای کارکنان تشکیل دهند و یکی از مشکلات اصلی استان خود را حل کنند تا گره از کار مردم باز شود. رویکرد علمی.”

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: ما به دنبال این نیستیم که پژوهش فقط روی کاغذ بماند، بنابراین ارزیابی روسای دانشگاه ها بر اساس ایده آنها برای حل مشکلات جامعه است. رویکرد اصلاح شده است.

این مسئول اضافه کرد: پیوند دانشگاه و صنعت از جمله کارهای خاکی به جا مانده از دوره قبل است که با آسیب شناسی انجام شد. به این نتیجه رسیدم که آثار پراکنده و جزیره ای زیادی در این منطقه وجود دارد.

فرحی ادامه داد: سامانه ای را تدوین کرده ایم که هر دستگاه خصوصی و دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند هر نیاز جامعه را ثبت کنند و مرکز این سامانه نیز در شیراز است.

وی افزود: نیازهای ثبت شده در سامانه توسط کمیته ها بررسی می شود و اگر این موضوع جزو اولویت های اول باشد در دانشگاه ها معرفی می شود تا در اولویت های پژوهشی و پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته شود.

معاون وزیر علوم اذعان داشت: هر دانشگاهی که بتواند نیازهای ثبت شده در سامانه، دانشجویان و هیات مدیره این دانشگاه را تامین کند از امتیازات و حمایت مالی برخوردار خواهد شد.

700 هزار جای خالی در دانشگاه ها داریم


این مقام مسئول گفت: وزارت علوم در رویکرد جدید خود به دنبال توسعه پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور است و با توجه به اینکه ۷۰۰ هزار جای خالی در دانشگاه‌ها داریم و فارغ‌التحصیلان به بیکاران اضافه می‌شوند، تمرکز بیشتری بر روی مهارت‌ها داریم. “

فرحی گفت: تقویت حوزه های مهارتی مانند دانشگاه های فنی حرفه ای و علمی کاربردی در دستور کار قرار دارد که طی تعامل با دستگاه ها انجام می شود چرا که دانشجویی که آموزش های مهارتی داشته باشد بی شک به راحتی وارد بازار کار می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه انتصابات جوان ترین معاونان توسط وزیر علوم منصوب می شوند و انتصابات در استان ها نیز توسط کمیته انتصابات و در کارگروه ها تحلیل و انجام می شود.

معاون وزیر علوم اذعان داشت: بهترین و کم حاشیه ترین انتصابات در وزارت علوم صورت گرفته است و امیدواریم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: یکی از بهترین دانشگاه های ما دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان قزوین است که هنوز به جایگاه واقعی بین المللی خود دست نیافته است. از رئیس جدید دانشگاه و مدیریت دانشگاه انتظار همکاری داریم تا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید