جوزف بورل: بازگشت به اجرای کامل برجام نیازمند حسن نیت دو طرف است

جوزف بورل: بازگشت به اجرای کامل برجام نیازمند حسن نیت دو طرف است

وی در این بیانیه نوشت: در آستانه از سرگیری مذاکرات برجام هفته آینده در وین، گفت و گوی تلفنی مهمی با امیر عبداللهیان داشتم. ما به تلاش های حسن نیت همه طرف ها و روحیه سازش برای پایان سریع مذاکرات و بازگشت به اجرای کامل نیاز داریم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در این گفت‌وگوها گفت: «از زمان مذاکرات قبلی، تحولات مثبتی در مذاکرات رخ داده است، اما هنوز انتظارات ما را برآورده نمی‌کند… ما قاطعانه و صریح به دنبال یک توافق خوب، اما با همان وضوح هستیم. . و ما به شدت بر حفظ خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید می کنیم.

حسین امیرعبدالهیان نیز گفت: متأسفانه برجام در سال های اخیر برای ایران سود اقتصادی نداشته است. ما تنها در صورتی به توافق خوبی دست خواهیم یافت که منافع اقتصادی ما را به شکلی پایدار و معتبر تامین کند… ایران مصمم به دستیابی به یک توافق خوب است و در این راستا به عنوان هماهنگ کننده شورای امنیت سازمان ملل متحد با اتحادیه اروپا در تماس دائمی است. . . “

یک روز پیش از آن، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای وین، در توییتی از تصمیم آمریکا برای احیای برخی امتناع‌های هسته‌ای ایران استقبال می‌کند و این گامی در جهت پایان دادن به مذاکرات برجام و بازگشت آمریکا به توافق است. او می دانست که ایران بار دیگر به قوانین خود پایبند است.

هشتمین دور مذاکرات ایران و سایر کشورها در توافق هسته ای هفته آینده قرار است در وین، پایتخت اتریش از سر گرفته شود.

مذاکرات در پایان ژانویه به حالت تعلیق درآمد تا مذاکره کنندگان بتوانند به کشورهای خود بازگردند و با مقامات ارشد برای اتخاذ “تصمیمات سیاسی” لازم مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید