جوزف بورل: من دوباره با امیر عبداللهیان صحبت کردم. احتمال احیای برجام در حال کاهش است

جوزف بورل: من دوباره با امیر عبداللهیان صحبت کردم.  احتمال احیای برجام در حال کاهش است

بورل در توییت خود نوشت: باز هم با امیرعبدالیان صحبت کردم. احتمال توافق و بازگشت به بردم در حال کاهش است. اما هنوز هم می توانیم با تلاش بیشتر این کار را انجام دهیم. من به عنوان هماهنگ کننده، در هر زمان آماده هستم تا حل و فصل آخرین مسائل باقی مانده را تسهیل کنم.

شب گذشته اعلام شد وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی با اشاره به عزم دولت جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به یک توافق خوب، قوی و پایدار، اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش نویس قطعنامه آژانس، برخلاف رویه دیپلماسی، شتابزده و غیرسازنده است که روند مذاکرات را دشوارتر و پیچیده تر خواهد کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به قانون مجلس شورای اسلامی هشدار داد: هرگونه اقدام سیاسی آمریکا و سه کشور اروپایی در برجام بدون شک با پاسخ متناسب، مؤثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با قدردانی از تلاش‌های جوزف بورل، بر آمادگی و اراده ایران برای ادامه و نتیجه‌گیری واقع‌بینانه و توافق‌شده مذاکرات تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات مخرب اسرائیل که به خودی خود مقصر اصلی فعالیت های هسته ای غیرقانونی در جهان است، سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تل آویو در آستانه نشست شورای حکام را مغایر با برجام خواند. اصل بی طرفی و شرایط فنی و حرفه ای.

دیدگاهتان را بنویسید