جوشکاری یک حوزه سودآور اما دشوار است

ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784150

مربی جوش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

مربی جوش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: جوشکاری یکی از پردرآمدترین حوزه ها نه تنها در ایران بلکه در کل جهان است، اما سختی هایی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی کوهیور دهکردی، مربی جوش از سازمان آموزش فنی و حرفه ای در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی گفت: 35 سال سن دارم و 15 سال است که در سازمان آموزش فنی و حرفه ای مشغول به کار هستم.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که در رشته متالورژی تحصیل کردم، این رشته شباهت های زیادی با صنعت جوش دارد، افزود: علاقه من به این رشته نیز کمک زیادی به من برای ورود به این رشته کرد.

کوهیور گفت: در دوره هایی که برگزار می شود حدود 12 کارورز و دانشجو حضور دارند و هر دوره از یک تا دو ماه به طول می انجامد.

این مدرس جوشکاری ادامه داد: جوشکاری یکی از پردرآمدترین رشته ها نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیاست اما سختی هایی هم دارد. فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: جوش آرگون، جوشکاری برق، CO2، توپخانه، جوشکاری زیر آب، انواع لوله های بازرسی جوش از جمله رشته هایی است که در سازمان و هفشجان برگزار می کنیم و هنرجویان علاوه بر آموزش حرفه ای، مدرکی نیز می بینند که بسیار است. در کار مفید است. آنها همچنین می توانند از امکانات رفاهی استفاده کنند.

کوهیور افزود: کارآموزان می توانند رزومه دوره را که در کشورهای خارجی برگزار و قابل قبول است ترجمه کنند.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین المپیاد سراسری جوش برای اولین بار در هفشیان تاکید کرد: برگزاری این دوره در این استان شور و نشاط را در بین جوانان برانگیخت و استان را از نظر رتبه و سطح صنعتی ارتقا داد.

این مدرس جوشکاری افزود: به عنوان اولین مربی جوش در استان دوره جوش آرگون را برای مدرسان از سراسر کشور در موسسه تربیت مربی کرج برگزار کردم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید