جولان لباس های غیر معمول در لباس فروشی ها / دوخت لباس با ژورنال های وارداتی


ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1812691

گزارش در مورد عدم ارائه طرح مناسب لباس برای جامعه؛

تولید برخی لباس های نامناسب و مروج های لو رفته که ربطی به فرهنگ ایرانی اسلامی ندارد توسط مجلات وارداتی از کشورهای اروپایی صورت می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، این روزها که برای خرید به بازارها و پاساژهای شهر می رویم، از همان ابتدا متوجه می شویم که نمی توانیم مانند گذشته برای مدت کوتاهی لباس مورد نظر را بخریم، نه به این دلیل که سخت نیست، زیرا آنها لباس مناسب با فرهنگ و سلیقه ایرانی و اسلامی جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم. در گذشته لباس رنگ و بوی فرهنگ، مردانگی و زنانگی می داد و همین ویژگی کافی بود تا بتوانیم تنها در عرض یک ساعت از بازار همه لباس های مورد نیاز خود را خریداری کنیم.
اما این روزها بازار پوشاک مملو از لباس‌های عجیب، پاره و آویزان است، لباس‌هایی که خجالت‌آور و خنده‌دار هستند حتی اگر فکر کنید کسی آن‌ها را خواهد پوشید. برخی از این لباس ها مانند شلوار پاره یا مانتو جلو باز و … در داخل کشور تولید می شود اما ژورنال های آن وارداتی و تعدادی نیز به صورت قاچاق وارد کشور می شود.

478c9a17 b862 4d76 a3f4 bdf72a653588 خبر خاکستری

ژورنال پوشاک وارداتی است
در همین رابطه محمدعلی ضیایی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک کوم در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به برخی پوشش های نامناسب گفت: تولیدکنندگان کوم شرایط را برای دوخت لباس های مناسب و اسلامی در نظر می گیرند و در کوم این نوع پوشش که ترویج برده داری باشد تولید نمی شود. البته این نوع لباس در تهران ایت قابل دوخت است و فقط دوخت در کوم انجام می شود.
ضیایی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که این مدل ها و مدها از کجا آمده است، گفت: ورود این مدل ها به صورت دفترچه خاطرات است و هر تولید بزرگ دفترچه خاطرات خود را دارد.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان بزرگ در اوایل فروردین ماه مجلات خود را تحویل خواهند گرفت. بیشتر این مجلات از کشورهای اروپایی می آیند.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک در کوم با اشاره به بحث نظارت گفت: فروش پوشاک کاملاً مشخص است و به راحتی می توان فروش را کنترل کرد، اما این به این دلیل نیست که تولید در داخل و برخی از مراکز تولیدی صورت می گیرد. واحدها دارای مجوز هستند، «نظارتی ندارند و نمی توان به صورت جدی نظارت کرد.

d761bb70 1117 47fa 8fec 082e66c178e7 خبر خاکستری

در زمینه طراحی لباس مناسب شکست خورده ایم
از سوی دیگر محمد رفائی پور، جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ما علت وجود برخی لباس ها و پتوهای نامتعارف در جامعه و یا روی بدن افراد حاضر در اجتماعات را تشریح کرد. لباس توسط یک مدل یا هنرمندان مشهور و چهره های ورزشی پوشانده و اجرا می شود.
وی افزود: البته نباید از نظر دور داشت که مشاهده برخی مشکلات در پوشش عمومی جامعه را نمی توان به طراحی دشمن تقلیل داد، اما باید این واقعیت تلخ را بپذیریم که در این عرصه شکست خوردیم. و نتوانستند مدل های جذابی پیدا کنند.« زیبا و اجتماعی را مطابق طبقات فعلی جامعه و نسل های کنونی تصور کنید.
برخی کارشناسان اذعان دارند که لباس‌های وارداتی بسیار ارزان‌تر از لباس‌های داخلی هستند و از سوی دیگر وجود طرح‌های جدید و جذاب لباس‌های وارداتی اجازه نمی‌دهد لباس‌های تولید داخل ظاهر شود.
به همین دلیل است که می طلبد طراحان لباس کشورمان با توجه به نبوغ و ظرافت خاص خود، طرح هایی شیک، مرتبط و زیبا ارائه و تولید کنند که جذابیت لازم را در بین جوانان این کشور داشته باشد.
البته علاوه بر این باید از تولید داخلی به طرق مختلف مانند تهیه تجهیزات ارزان قیمت، عدم دریافت مالیات و دارایی، تجهیزات ویژه بیمه و بسیاری موارد دیگر حمایت کرد تا بتوانیم تولید داخلی را سر جای خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید