جو بایدن به این پنج دلیل نامزد انتخابات 2024 نخواهد بود!

جو بایدن به این پنج دلیل نامزد انتخابات 2024 نخواهد بود!

روز جدید : دموکرات ها او را به دلیل افزایش تورم، سن بالای بایدن و وعده های شکست خورده او به عنوان نامزد خود انتخاب نمی کنند.

– آیا جو بایدن نامزد دموکرات ها در سال 2024 خواهد بود؟ نه قطعا نه دموکرات ها ممکن است تقریباً در همه چیز اشتباه کنند، اما قرار نیست خودکشی سیاسی کنند. یک طبقه پر حرف درگیر یک نبرد پوچ بر سر چشم انداز نامزدی بایدن در سال 2024 است، حتی اگر رئیس ضعیف فعلی از نظر محبوبیت در وضعیت بدی قرار دارد و حمایت حزب خود را از دست داده است.

بر اساس گزارش فرارو، رسانه محافظه‌کار فاکس نیوز به سیاست‌های دموکرات‌ها و شخص جو بایدن حمله کرد و نوشت: «واشنگتن پست اخیراً فهرستی از نامزدهای سیاسی حزب دموکرات برای سال 2024 منتشر کرده و بایدن را در آن فهرست قرار داده است. یعنی تا زمانی که نام بایدن در رتبه بندی قبلی قرار گرفت. بالاخره بایدن در لیست است یا خیر؟ این سردرگمی در میان این قشر سیاسی و رسانه ای است.

واشنگتن پست اعتراف می کند که ممکن است بایدن در سال 2024 نامزد نشود زیرا محبوبیت او در حال کاهش است و نظرسنجی اخیر نیویورک تایمز نشان داد که حتی 64 درصد دموکرات ها شخص دیگری را ترجیح می دهند.

چرا کسی باید نامزدی بایدن را جدی بگیرد؟ واشنگتن پست می گوید چون خود بایدن در این مورد جدی است! ظاهرا تیم او در حال آماده شدن برای مسابقه ای مانند خود رئیس جمهور است. همین نظرسنجی نشان می دهد که علیرغم کاهش محبوبیت بایدن، او همچنان با 44 بر 41 از ترامپ پیشی می گیرد.

منطق این است که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در سال 2024 خواهد بود و عمو جو تنها دموکراتی است که می تواند او را شکست دهد. همه چیز در مورد این استدلال و ادعا مزخرف است. جو بایدن در سال 2020 دونالد ترامپ را شکست داد زیرا رای دهندگان از شخصیت تهاجمی و غیرقابل پیش بینی ترامپ به ستوه آمده بودند و متقاعد شده بودند که بایدن “عادی” را به آمریکا بازگرداند. آنها به او اعتماد داشتند و بسیاری انتظار داشتند که او یک رئیس جمهور “میانه رو” باشد. نظرسنجی ها نشان داد که میلیون ها نفر به جو بایدن علیه دونالد ترامپ رای دادند. آمریکایی ها از ملودرام ترامپ خسته شده بودند، اما بیشتر آنها راحت بودند. یعنی سال‌ها اقتصاد به‌طور پیوسته رشد می‌کرد، تورم وجود نداشت و کشور رای‌دهندگان فریب خوردند و نمی‌دانستند که جو بایدن چقدر می‌تواند وارد کند.

بله، ما از بلای کووید-19 رنج بردیم و بسیاری ترامپ را مسئول ویرانی ناشی از واردات ویرانگر چینی دانستند. دموکرات ها از او به دلیل سوء مدیریتش در مورد شیوع ویروس کرونا انتقاد کردند، حتی زمانی که او مهمترین اقدام، یعنی ساخت واکسن را رهبری می کرد. علیرغم اینکه اقتصاد آمریکا یکی از بدترین رکودهای اقتصادی تاریخ را تجربه کرد، در طول همه گیری کرونا، رکود اقتصادی کوتاه ترین دوره خود را رقم زد.

در جریان انتخابات اوضاع رو به بهبود بود. تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه قبل از رای گیری در سال 2020 بیش از 30 درصد افزایش یافت. کسب و کارها نسبت به آینده خوشبین بودند و مصرف در حال افزایش بود. کارفرمایان 672000 شغل در سپتامبر 2020 و 638000 شغل در ماه بعد ایجاد کردند.

قیمت سهام در اواخر مارس 2020 به پایین ترین حد خود رسید و شاخص S&P تا پایان اکتبر تقریباً 30 درصد رشد کرد. به لطف رونق بازارهای سهام و کمک های مالی سخاوتمندانه دولت، مصرف کنندگان ده ها تریلیون دلار ارزش خالص اضافی و تریلیون ها پس انداز اضافی جمع کرده بودند. آمریکایی ها نسبت به آینده مالی خود خوش بین بودند.

اما نتیجه انتخابات چه بود؟ نتیجه توسط وضعیت اقتصاد یا چشم انداز شغلی تعیین نمی شود، که معمولاً انتخاب های رأی دهندگان را تعیین می کند. مردم چهره جدیدی را انتخاب کردند. اگرچه تاریخ راهی برای تکرار دارد، اما بعید است که بایدن دوباره ترامپ را شکست دهد.

دلایلی برای این وجود دارد:

اول، نظر مردم نسبت به شخصیت بایدن به طور قابل توجهی بدتر شده است. نظرسنجی YouGov نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از کشور فکر می‌کنند که رئیس‌جمهور صادق و قابل اعتماد نیست، در مقایسه با ۳۸ درصد که اینطور نیستند.

نکته دوم این است که برنامه های اساسی کمپین بایدن به وضوح خالی است. آمریکایی ها می توانند ببینند که جو بایدن نمی تواند حزب خود را گرد هم آورد، چه رسد به اینکه کشور را متحد کند. ترقی خواهان (جناح چپ حزب دمکرات) او را به دلیل ناتوانی در پیشبرد برنامه های خود سرزنش می کنند. میانه روها نسبت به مواضع افراطی او در مورد برابری نژادی، حقوق اقلیت ها، سقط جنین و تغییرات آب و هوایی محتاط هستند.

نکته سوم این است که تورم و واکنش فدرال رزرو به این معناست که اقتصاد ما برای اولین بار در بیش از یک دهه اخیر با مشکل واقعی مواجه شده است. رکود در حال وقوع است و از دست دادن مشاغل در حال افزایش است.

نکته چهارم بحث سن است. اکثریت آمریکایی ها (64 درصد در نظرسنجی اخیر) فکر می کنند که بایدن در حال حاضر برای رئیس جمهور شدن سن زیادی دارد. به نظر می رسد وخامت هوشیاری ذهنی رئیس جمهور در حال تشدید است.

نکته پنجم این است که بایدن حامیان خود را به برنی سندرز، سناتور سوسیالیست ورمونت از دست داد. آنها با عدم حمایت از بایدن در سال 2016، به نوعی از ترامپ حمایت کردند. مترقی ها از بایدن عصبانی هستند که نتوانسته اقدامات اقلیمی را که می خواهند انجام دهد، قوانین مالیاتی ایالات متحده را بازنویسی نکرده تا میلیونرها و میلیاردرهایی را که سندرز از آنها بدشان می آید حذف کند، و به خاطر اینکه در حفاظت از اقلیت های جنسیتی بسیار ضعیف است. آنها همچنین می گویند بایدن در بازنویسی قوانین مهاجرت آمریکا شکست خورده است.

در همین حال، بایدن ممکن است ترامپ را شکست ندهد. اگرچه نظرسنجی نیویورک تایمز فوق الذکر نشان می دهد که او پیشتاز است، سایر نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که بایدن از ترامپ شکست خورده است. ممکن است آمریکایی ها دونالد جی را دوست نداشته باشند. ترامپ، اما زمانی که او رئیس جمهور بود بهتر بودند.

چگونه دموکرات ها از فاجعه بیشتر جلوگیری می کنند و از نامزدی بایدن برای انتخاب مجدد جلوگیری می کنند؟ یک فرض این است که رهبران حزب دموکرات و همسرش، جیل، او را متقاعد خواهند کرد تا از قدرت کناره گیری کند. سوال اصلی این نیست که آیا آنها برای جلوگیری از غرق شدن قطار وارد عمل می شوند یا خیر، بلکه این است که چه زمانی وارد عمل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید