حاتب زاده: به دنبال پرواز ویژه ایرانی ها برای خروج از اوکراین هستیم

حاتب زاده: به دنبال پرواز ویژه ایرانی ها برای خروج از اوکراین هستیم

روز جدید : سخنگوی وزارت امور خارجه به تشریح وضعیت ایرانیان در اوکراین پرداخت.

حاتب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در برنامه زنده شبکه خبر گفت: از همان ابتدای اغتشاشات در اوکراین ستادی در وزارت امور خارجه تشکیل شده است. ما در ایران و اوکراین تمرینات لازم را داشتیم.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، وقایع اوکراین از سوی تهران به دقت رصد شده و آقای امیر عبدالهیان دیپلماسی فعالی در این زمینه اتخاذ کرده و شاه نیز وضعیت ایرانیان خارج از کشور را زیر نظر دارد.

حاتب زاده گفت: در بیانیه شماره دو سفارت به تمامی ایرانیانی که در نقاط حساس اوکراین بوده اند، اعلام کردیم که نقاط حساس را ترک کنند. پیام شماره سه ما هم گفته بود که همه ایرانی ها باید از این کشور بروند.

گفت خط 24 ساعته در ایران و سفارت وجود دارد. تاکنون هیچ مشکلی از نظر امنیت هموطنانمان نداشته ایم. ما در این موضوع با هر دو طرف در تماس هستیم و در هر دو طرف تاکید کردیم که امنیت هموطنان برای ما در اولویت است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، در ده روز گذشته هیچ کشوری نتوانسته است شهروندان خود را از طریق هوایی به دلیل وضعیت اوکراین تخلیه کند. وزارت امور خارجه در حال تلاش برای دریافت مجوز پرواز ویژه برای ایرانیان برای خروج از اوکراین است.

«ولادیمیر پوتین به درخواست رهبران دو منطقه خودخوانده شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک) برای کمک به آنها در دفع حمله ارتش اوکراین، عملیات نظامی روسیه را در شرق اوکراین آغاز کرده است.

«عملیات نظامی روسیه برای حفاظت از امنیت دونباس آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید