حاج بیوک آقا هیچ وقت با دعای سریع نماز نمی خواند تا مجلس را گرم کند

ساعت: 13:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783855

حاج تقی جابری با اشاره به سجایای اخلاقی پیرغلام اهل بیت (ع) زنده یاد حاج بیوک آسایش گفت: دعای ایشان برگرفته از داستان است و مطالب سبک و سبک نمی خواند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تقی جابری در گفت و گو با تبریز بیدار در سوگ از دست دادن حاج بیوک آسایش در جمع جامعه حسینی اظهار داشت: واقعاً قابل اصلاح نیست.

وی افزود: زمانی که هادم حسین (ع) از دنیا می رود، جمعی از حسینیان در منطقه خود عزاداری می کنند، اما جایگاه و جایگاه حاج بیوک آسایش در سازمان سید الشهدا (ع) به حدی است که همه هیئات حسینی و اعضای حسینی. هیئت ها و ذاکر عزاداری می کنند.

میزان مجلس روی او تاثیری نداشت

این مداح اهل بیت(ع) دلیل رسیدن حاج بیوک به این درجه از اخلاص را اخلاص ایشان دانست و گفت: به نظر می رسد مخاطبان ایشان حضرت سیدیک طاهره(س) و حضرت ولیعصر(عج) باشند.

این مداح تبریزی گفت: روضه های حاج بیوک آسایش داستانی است و به دلیل گرمی مجلس هیچ مطلب ناپسند و سبکی نخوانده است.

وی تواضع را یکی از ویژگی های حاج بیوک آسایش برشمرد و گفت: اگر ده مداح در جماعت بود سعی می کرد همه را ذکر کند و در نهایت وقتی می ماند به فخر فروشی می پردازد.

جابری بر تقوا و صفای باطن در آسایش زندگی تاکید کرد و افزود: گذرگاه منظم بودن، مرتب شستن و اقامه نماز اول وقت از ویژگی های مهم اخلاقی وی است. او نه غیبت می کرد و نه به غیبت گوش می داد. هیچکس جرات غیبت در حضور حاج بیوک آقا را نداشت و ایشان اجازه غیبت را ندادند و بلافاصله به ایشان تذکر دادند.

پایبند به عزاداری سنتی / پدر پیر برای مداحی جوان

این جانباز داغدار گفت: وی خطاب به جوانان عزادار تاکید کرد که وضعیت آنها به گونه ای باشد که هرکس مداحی می بیند یادی از اهل بیت(ع) کند و به آنها گفت سعی کنید عزاداری خود را برای امام حسین(ع) به عزاداری سنتی تبدیل کنید. حاج بیوک آسایش به عزاداری سنتی پایبند است و آن را توصیه می کند.

جابری افزود: از دیگر توصیه های وی به هواداران جوان حفظ احترام بزرگان و پیشکسوتان بود.

حمد و ثنای خداوند برای برکت شهادت فرزندش

وی به مراسم تشیع پیکر مطهر فرزند شهید حاج بیوک آسایش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در مراسم تشییع پیکر فرزند شهیدش شرکت کردم. هنگام حمل تابوت فرزند شهیدش لبخند از چشمان و لبانش نمایان بود. دستانش را بلند کرد و گفت: «خدایا تو این نعمت را به خودت دادی. این فداکاری را در راه دین از من بپذیر.

گفتنی است، زنده یاد بیوک آسایش سرور و سالار اهل بیت(ع) تبریز جمعه شب به دلیل تحمل یک دوره بیماری کلیوی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید