حاج قاسم به قول آمریکایی ها / من حریف شما در منطقه خودم هستم

ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1797858

تهیه کننده مستند «مخالف» در گفت و گو با خبرنگار دانا گفت;

مهدی جفری جوزانی تهیه کننده مستند مخالف گفت: در این مستند از منظر آمریکایی به حاج کاسم نگاه کردیم و شاید برای مخاطب آن دیدگاه و نگاه دیگران کمی جذابتر باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی جعفری جوزانی تهیه کننده مستند «مخالف» که چندی پیش به بهانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ارائه شد درباره هدف اصلی ساخت این مستند به دانا گفت: مهم بود. از زمان شکوفا شدن جاده ابریشم تا کشف بزرگترین میدان نفتی جهان در منطقه، ایالات متحده همواره خواهان تقویت موقعیت خود در منطقه بوده است. اما شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقشه آمریکا برای تسلط کامل بر منطقه را درهم شکست و به نوعی ایران و آمریکا به دشمنان درجه یک منطقه تبدیل شدند.

جعفری ادامه داد: آمریکا از حضور خود در منطقه در دوران رضاخان پیشنهادی داشت که در قسمت اول این مجموعه به این می پردازیم که آمریکا چه زمانی و با چه اهدافی وارد منطقه شد و چه کرد. .

تهیه کننده مستند «مخالف» افزود: بعد از انقلاب و تشکیل سپاه قدس به فرماندهی حاج قاسم یک اتفاق افتاد و آن این بود که تمام نقشه ها و نقشه های آمریکا در منطقه توسط یک نفر زیر پا گذاشته شد و در ابتدا. زیرا در ایالات متحده نیز ابهامی داشتند که این مرد کیست. البته منظور من شخص حاج قاسم و سپاه قدس است و اگر نگاهی به سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه داشته باشید، تاکید می کنند که آمریکا در منطقه شکست خورده است و آنچه می خواهد انجام می دهد. قطعاً حاج قاسم و نیروهایش پشت این آشفتگی بودند.

c6111da5 bee8 4368 a1b7 c7b4f2483c55 خبر خاکستری

جعفری جوزانی با بیان اینکه در عمل تولیداتی که در این منطقه و با محور حاج قاسم ساخته می شود بر اساس عاطفه است و معمولا با توجه به شخصیت حاج قاسم بر مهربانی وی و مقابله با داعش و منطقه مقاومت تاکید می کند، گفت: در این راستا باید گفت: ” بسیاری از جنبه های دیگر شخصیت حاج قاسم مغفول مانده و دیده می شود که تنها در این دو حوزه کاری تولید شده است. این وجه عاطفی ماجرا و ماجرای رویارویی حاج قاسم با نیروهای مدافع حرم در مقابل داعش است.

مهدی جعفری جوزانی در خصوص عنوان این مستند گفت: در جایی حاج قاسم خطاب به دشمنان منطقه می گوید نیازی نیست ارتش و سپاه در مقابل شما بایستند و من در منطقه خودم حریف شما هستم. و شامل حاج قاسم و کلمه “مخالف” من خیلی فکر دارم. حاج قاسم زمانی با تروریست های سیستان و بلوچستان جنگید، در دوران دفاع مقدس به دلیل حضور در سپاه کرمان و به تدریج در دوران فرماندهی نقش اصلی را ایفا کرد و حاج قاسم نه تنها در مبارزه با داعش شناخته شده است. بعد از شهادت حاج قاسم، مقام معظم رهبری در سخنان مختلف بارها از ابعاد مختلف این مرد صحبت کردند. خاطرات حضور حاج قاسم در عراق، بیمارستانی که تاریخ در آن می گذرد و نه فقط در سوریه، و حضرت آقا تاکید دارند که همه ابعاد شخصیتی حاج قاسم باید دیده شود و در این مستند سعی شده جنبه هایی از شخصیت حاج قاسم را به دیگران نشان دهیم. نادیده گرفته شده اند. بیا حرف بزنیم

جعفری گیوزانی تهیه کننده مستند «مخالف» درباره موضوع قسمت های مختلف این مجموعه گفت: کل مجموعه این مستند 150 دقیقه است که در سه قسمت تولید کردیم. بخش اول به حضور و تلاش های آمریکا در منطقه از سال 1320 و حتی قبل از آن، بخش دوم به نقش حاج حاجم در دفاع مقدس و دیگر عرصه های انقلاب اسلامی و بخش سوم به نقش حاج قاسم در رویارویی وی به تکفیرهای منطقه و نقض نقشه های آمریکا اشاره می کند.

جعفری درباره قالب و فرم این مستند گفت: این مستند تلفیقی از آرشیو و مصاحبه است و شخصیت های این مستند جلوی دوربین ما نشسته اند و به حاج قاسم می گویند شاید نام کمی از آنها شنیده شده است. وی افزود: در پوستر این مستند سربازان آمریکایی را می بینید و به تعبیری در این مستند به حاج قاسم از دیدگاه آمریکایی ها نگاه می کنیم و شاید برای مخاطب این دیدگاه و دیدگاه دیگران کمی جذاب تر باشد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید